וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת הענק בשמורת גמלא: צה"ל לקח אחריות

ועדת הבדיקה הצה"לית לשריפה בגמלא מעריכה שרכב משוריין התחכך באבן בזלת וגרם לדליקה. הוועדה ממליצה להשלים מחסור בציוד כיבוי, להקים צוות כבאות צה"לי ולשנות פקודות

ועדת הבדיקה הצה"לית שחקרה את השריפה שהשתוללה בגמלא העלתה כי האש נגרמה ככל הנראה על ידי רכב צבאי: "בזמן שפרצה האש רוב החיילים שהו בחניון לילה ולא נורו כדורים", אמר קצין המקורב לחקירה. "ההערכה היא שהגורם לדליקה הוא תנועה של כלי משוריין על גבי אבן בזלת". בפיקוד העריכו שהטמפרטורה ומהירות הרוח תרמו את חלקן לעוצמת השריפה שכילתה חלק מהשמורה.

הוועדה ממליצה להשלים בהקדם את פערי ציוד כיבוי האש במחנות הפיקוד. מנתוני הוועדה עולה שכיום חסרים בפיקוד כ–150 מחבטים לכיבוי אש וכ–100 זרנוקים לאספקת מים. בנוסף המליצו חבריה להקים צוות כיבוי אש אוגדתי שיבצע פעולות מניעה מדי שנה לפני חודשי הקיץ.

על פי ועדת הבדיקה, מפקודות הקיץ של פיקוד הצפון נעדרת התייחסות לדרכי מניעת שריפות בשטחים פתוחים. כמו כן, בהתאם לעדויות שנאספו התברר שחלק מבעלי התפקידים בצה"ל לא מילאו אחר הנחיות מבק"א (מחלקת הבטיחות ובקרת האיכות).

מחקירת האירוע עולה כי ייתכן שניתן היה למנוע את השריפה. עד לפני כשנתיים נהגו לרסס מהאוויר חלקים מהצמחייה באופן שמשמיד אותה ויוצר פסי אש, שמונעים התפשטות שריפות. הריסוס הופסק משיקולי תקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully