וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באוסטרליה: אישה ראש ממשלה

ג'וליה גילארד הפכה לאישה הראשונה המכהנת כראש ממשלה באוסטרליה, לאחר שקווין ראד פרש מהתמודדות על הנהגת מפלגת הלייבור. "היום אני פותחת את דלת הממשלה לתעשיית הכרייה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לראשונה בתולדות אוסטרליה מונתה אישה לתפקיד ראש הממשלה. ג'וליה גילארד הושבעה הבוקר (חמישי) לאחר שראש הממשלה המכהן קווין ראד פרש מתפקידו לפני ההצבעה לראשות מפלגת הלייבור.

גילארד, בת 48, הבטיחה לסיים את המחלוקת במדינה בשל מס מעורר מחלוקת על חברות כרייה, להחזיר את התוכנית הסביבתית בנושא פליטת פחמן, ולקיים בחירות כלליות בתוך מספר חודשים. ראש הממשלה היוצא ראד החליט להימנע מלהשתתף בהצבעה לאחר שנוכח לדעת כי הוא עומד לספוג תבוסה משפילה.

"ביקשתי מעמיתיי לערוך שינוי בהנהגה כי אני מאמינה שממשלה טובה מאבדת כיוון", אמרה גילארד. לאחר השבעתה, היא מיד הבטיחה לאחות את הקרע שנוצר במדינה בעקבות הכוונה להטיל מס על "רווחים עצומים" של חברות הכרייה - תעשייה בגודל של 20 מיליארד דולרים.

"היום אני פותחת את דלתה של הממשלה לתעשיית הכרייה ובתמורה אני מבקשת מתעשיית הכרייה לגלות ראש פתוח", אמרה גילארד.זאת לאחר שתעשיית הכרייה פתחה בקמפיין הפחדה עתיר משאבים המזהיר מפני אבדן רחב-היקף של מקומות עבודה, אם המס ייכנס לתוקף ב-2012 לפי מתכונתו הנוכחית. במהלך מערכת הבחירות הקרובה, החברות הגדולות בענף צפויות לפעול נגד יישום המס אם הוא לא ישונה, ולעזור למפלגת השמרנים לנצח את מפלגת הלייבור.

מהגרת מוויילס

גילארד היתה סגנית ראש הממשלה של קווין ראד. היא נולדה בוויילס שבבריטניה וכשהיתה בת ארבע החליטה משפחתה להגר לאוסטרליה על מנת להקל על בעיות הנשימה שלה, שהוחרפו בחורפים הקרים והלחים של וויילס. לסגנה נבחר שר האוצר וויין סוואן.

קווין ראד, בן 52, כיהן כראש הממשלה במשך שנתיים וחצי לאחר שב-2007 זכתה מפלגת הלייבור בניצחון מפתיע. סקרים שנערכו בתחילת השנה הראו כי הוא המנהיג הפופולרי ביותר במדינה מזה 30 שנה. אולם, בתוך חודשים, לאחר שהחליט להשהות את התכנית הסביבתית בניגוד להצהרותיו הקודמות, הוא נתפס בעיני רבים כפחדן וספג ירידה בתמיכה. בעקבות זאת חששו חברי המפלגה מהפסד בבחירות הצפויות להיערך בחודשים הקרובים.

כשהוא נשנק מדמעות ומשפחתו לצדו, נשא קווין ראד נאום פרישה בו הבטיח לעבוד למען ניצחון מפלגת הלייבור בבחירות הקרובות. "נתתי את כל מה שיש לי וברוח זו אני גאה בהישגים שעשינו כי להפוך את המדינה להוגנת יותר", אמר ראד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully