וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה ערבית ראשונה הצטרפה לסנקציות על אירן

איחוד האמירויות הערביות הודיעה על סגירת 40 חברות מקומיות שניהלו עם אירן סחר של מוצרים המתאימים לשימוש צבאי. "אנו מבטיחים לעמוד בהתחייבויות כלפי המאמץ למניעת הפצת נשק גרעיני"

תגובה ראשונה ממדינה ערבית לסנקציות על אירן: שלטונות איחוד האמירויות הערביות הודיעו בימים האחרונים על סגירת 40 חברות שמכרו מוצרים לאירן תוך הפרת הסנקציות שאישרה מועצת הביטחון של האו"ם על טהרן, כך דווח היום (חמישי) בעיתון "ערב ניוז".

40 החברות שנסגרו ניהלו עם אירן סחר של מוצרים אסטרטגיים היכולים לשמש את האוכלוסייה האזרחית אך מתאימים גם לשימוש צבאי. כאמור, מוצרים אלה נאסרו לסחר תחת הסנקציות שהטיל האו"ם על אירן בשל תוכנית הגרעין במדינה.

החברות שנסגרו ניהלו לפי הגדרת בכיר בשלטונות איחוד האמיריות, "שימוש כפול ומסוכן בסחר בחומרים שנאסרו על ידי החלטת מועצת הביטחון והאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני". בהודעת הממשלה על סגירת החברות נאמר כי "ייסגרו מיידית עסקיהן של כל החברות באיחוד האמירויות שהתגלה כי יש להן קשרים למשמרות המהפכה האירנים, או גורמים אחרים שנכסיהן הוקפאו על ידי האו"ם". ההודעה ממשיכה ומציינת כי "איחוד האמירויות מבטיח לעמוד בהתחייבויותיו כלפי המאמץ למניעת הפצת נשק גרעיני".

לדברי ראש המחלקה ללימודים בינלאומיים במרכז חקר המפרץ בדובאי, כריסטיאן קוץ', מדובר במהלך שהוא חלק מאסטרטגיה לאומית באיחוד האמירויות, בה חיים ב-400 אלף אירנים. "זהו לחלוטין צעד קדימה, למרות שהתחייבות המדינה לאכוף את הסנקציות של האו"ם הייתה קיימת מההתחלה", אמר קוץ'.
יחד עם זאת, על פי פרשנים, למהלך תהיה השפעה מעטה בלבד על הסחר בין אירן לבין איחוד האמירויות, הנאמד ב-8 מיליארד דולר. "לפי המספרים הרשמיים ששלטונות איחוד האמירויות פרסמו ב-2009, ניתן לראות כי הייבוא מאירן הינו שולי, אך כי הייצוא למדינה מוערך ב-8 מיליארד דולרים", אמר כלכלן בכיר.

"40 החברות האלה אינן חברות במועצת העסקים האירנים באיחוד האמירויות, לכן סגירתן לא מטרידה אותנו כלל", אמר סגן נשיא מועצת העסקים האירנית במדינה. "הגענו לאיחוד האמירויות לפני 30 שנה כשמשמרות המהפכה כלל לא היו קיימות. עד לפני שנתיים, אירן הייתה הפרטנר הראשון לסחר עם איחוד האמירויות, אך בשנים האחרונות היחסים הידרדרו וכעת היא הפרטנר השלישי, כשערב הסעודית היא הראשונה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully