וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "הרס הבתים בסילוואן לא חוקי"

מזכ"ל האו"ם תקף את החלטת עיריית ירושלים להרוס בתים בסילוואן לטובת הקמת פארק במזרח העיר. "הצעד מנוגד לחוק הבינלאומי ואיננו מועיל. יש להימנע מפרובוקציות"

באן קי מון מתח הלילה (חמישי) ביקורת על ההחלטה בירושלים לקדם את הרס הבתים במזרח ירושלים, וכינה אותה בלתי מועילה ולא חוקית. דוברו של באן מסר, כי "המזכ"ל מאוד מודאג מהחלטת עיריית ירושלים לקדם את תוכנית הרס הבתים ולהמשיך בפעילות ההתנחלויות באזור סילוואן".

הדובר הוסיף, כי "הצעדים המתוכננים מנוגדים לחוק הבינלאומי, ולבקשות התושבים הפלסטינים". כמו כן, הוא ציין כי "ברצוננו להזכיר לממשלת ישראל את אחריותה להימנע מצעדים פרובוקטיביים שיחריפו את המתחים בירושלים. הצעדים הנוכחים אינם מועילים, והם מגיעים בזמן בו המטרה צריכה להיות בניית אמון שיסייע במשא ומתן המדיני".

ביום שני אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך" בשכונת אל-בוסתאן בסילוואן שבמזרח ירושלים. לפי התוכנית, 66 מהבתים הנמצאים בצדו המזרחי של המתחם יוכשרו ויקבלו היתר בנייה ואילו 22 בתים הנמצאים בצדו המערבי ייהרסו. התושבים יוכלו לבנות את בתיהם בהיתר בשטחים פתוחים הנמצאים בצד המזרחי של המתחם. השינוי יביא לכך שכ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי ג'יי קראולי ציין באותו היום, כי ארה"ב מודאגת מאישור התכנית. "היו לנו מספר שיחות עם הממשלה בישראל בנושא. זה במפורש צעד שאנחנו חושבים שחותר תחת האמון הנחוץ להשגת התקדמות בשיחות הקרבה", אמר קראולי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום שלישי לכוונה להרוס את הבתים בסילוואן, ואמר כי "יימצא פתרון מוסכם על הכול, שיבטיח כיבוד החוק". שר הביטחון אהוד ברק מתח ביקורת על ההחלטה, ואמר, כי "עיריית ירושלים והוועדה המחוזית אינן מגלות שכל ישר וחוש עיתוי, ולא בפעם הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully