וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: מודאגים מהאחיזה של חיזבאללה בלבנון

שר הביטחון נפגש בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון והדגיש בפניה כי "ישראל רואה בדאגה את הקושי של ממשלת חרירי לעמוד בפני חיזבאללה".

ישראל מודאגת מהקושי של לבנון להתמודד עם ארגון חיזבאללה - כך אמר אמש (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בפגישתו בוושינגטון עם מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון. במהלך השיחה התייחס ברק גם להתחזקות ארגון חיזבאללה בדרום לבנון ולמשט הנשים הצפוי לצאת משטחה לעבר רצועת עזה, ואמר כי "ישראל רואה בדאגה את הקושי של ממשלת חרירי לעמוד בפני ארגון החיזבאללה, ומודיעה שוב כי ממשלת לבנון תהיה אחראית לכל פעולה שתתבצע משטחה נגד ישראל".

כמו כן התייחס שר הביטחון למגעים העקיפים בין ישראל והפלסטינים, ואמר כי "שיחות הקרבה לא יסייעו לפריצת המבוי הסתום ולפתרון המחלוקות בינינו לבין הפלסטינים". לדבריו, "רק מו"מ ישיר יכול לקדם הסדר על בסיס פתרון של שתי מדינות לשני עמים ולתרום לחיזוק הביטחון והשלום באזור".

ברק שוחח עם קלינטון במשך למעלה משעה. במהלך הפגישה ברק הציג גם את צעדיה האחרונים של ישראל ברצועת עזה והביע סיפוק מההבנה שישראל זוכה לה בארצות הברית בקשר להקמת ועדת טירקל. שר הביטחון עדכן את מזכירת המדינה קלינטון גם בצעדים שישראל נוקטת להרחבת היקף אספקת הסחורות האזרחיות לעזה. אולם ברק חזר והדגיש שישראל מתכוונת למנוע הכנסת תחמושת לשטחי הרצועה.

ברק הדגיש בפני קלינטון כי "ישראל מתכוונת להמשיך ולבדוק בנמל אשדוד, כל ציוד שיגיע לעזה דרך הים". כמו כן, בפגישה הזכיר שר הביטחון את עניין החייל החטוף גלעד שליט שבימים אלה מלאו ארבע שנים לחטיפתו.

עדכון ראשון: 23:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully