וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה החליט: הגנרל מקריסטל מודח מתפקידו

בעקבות השמצת בכירי הממשל האמריקאי, החליט הנשיא אובמה להדיח את מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן מתפקידו. את מקריסטל יחליף בתפקיד הגנרל דייויד פטראוס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש אמש (רביעי) עם מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן הגנרל סטנלי מקריסטל והודיע לו כי הוא החליט להדיח אותו מתפקידו. בתוך כך נקבע כי מחליפו של מקריסטל יהיה הגנרל דייוויד פטראוס. קצפו של אובמה התעורר לאחר שהגנרל מקריסטל השמיץ בכירים בממשל האמריקאי במהלך כתבה עיתונאית.

עוד לפני הפגישה שארכה כחצי שעה, הכין מקריסטל מכתב התפטרות. אמש אמר הנשיא אובמה לאחר ישיבת קבינט שעסקה בנושא כי הוא "חושב שזה ברור שהכתבה שבה הגנרל מקריסטל וצוותו צוטטו, מעידה על שיקול דעת לקוי, אבל אני גם רוצה לוודא שאפגש עמו ישירות לפני שאקבל החלטה סופית".

מקריסטל התנצל על הכתבה שפרסם מייקל הייסטינגס, במגזין ה"רולינג סטון". במסגרת הכתבה, מקריסטל ועוזריו מתחו ביקורת ואף זלזלו בכמעט כל החברים בצוות הביטחון הלאומי של הנשיא אובמה. עוזריו של הגנרל לעגו על סגן הנשיא ביידן, תיארו את היועץ לביטחון לאומי ג'ימס ג'ונס כ"ליצן התקוע ב-1985", ואמרו שמקריסטל "מאוכזב" מהנשיא האמריקאי.

עדכון ראשון: 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully