וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באירן: הפקנו כבר 17 ק"ג אורניום מועשר

על רקע החרפת הצעדים הבינלאומיים נגד טהרן, הודיע ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית כי ארצו הפיקה עד כה 17 קילוגרמים של אורניום לדרגה של 20%. "אנו יכולים להפיק 5 ק"ג בחודש"

אירן ממשיכה לקדם את תכנית הגרעין שלה וכבר הפיקה 17 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה של 20%. כך אמר היום (רביעי) עלי אכבר סלאחי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה. דבריו נאמרו על רקע החלטות האו"ם והאיחוד האירופי להחריף את הסנקציות נגד אירן במטרה לרסן את שאיפותיה הגרעיניות.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הורה בפברואר להתחיל בהעשרת אורניום מרמה של 5% ל-20%, לשימוש במתקן למחקר רפואי בטהרן. ההוראה עוררה את חשש המערב, מכיוון שהיא מהווה שלב חשוב בדרך להעשרה בדרגה של -90% הנחוצה להכנת נשק גרעיני.

"כבר הפקנו 17 ק"ג אורניום בדרגה של 20%, ויש לנו היכולת להפיק חמישה קילוגרמים מדי חודש, אבל אנו לא ממהרים", צוטט סלאחי בסוכנות הידיעות האירנית ISNA. לדבריו, "אנו לא רוצים להפיק משהו שאנו לא זקוקים לו, ואנו לא רוצים להעשיר את כל מאגר האורניום שלנו לדרגה של 20%, אז אנו מפיקים אורניום מועשר בדרגה של 20% לפי צרכינו".

סאלחי אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" בפברואר כי המתקן הרפואי בטהרן צורך 1.5 קילוגרמים של דלק מדי חודש. לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עד תחילת אפריל הפיקה אירן 5.7 קילוגרמים.

בחודש שעבר חתמה אירן על הסכם עם טורקיה וברזיל להעביר לטורקיה 1,200 קילוגרמים של אורניום לקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש במתקן בטהרן. אולם, ההסכם זכה תגובה צוננת במערב, ולא מנע הטלת סנקציות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully