וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מקדמת סנקציות נוספות נגד אירן

לפי הצעה שמקודמת בבית הנבחרים האמריקאי, הגישה למערכת הפיננסים האמריקאית תימנע מבנקים זרים אשר עושים עסקים עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה באירן

בית הנבחרים האמריקאי מקדם הצעת חוק לסנקציות נוספות נגד אירן, כך נמסר היום (שני) מבית הנבחרים. לפי ההצעה, אותה מקדמים הסנאטור כריס דוד וחבר הקונגרס האוורד ברמן, הגישה למערכת הפיננסים האמריקאית תימנע מבנקים זרים, אשר עושים עסקים עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה באירן.

חברי בית הנבחרים מעוניינים להעביר את הצעת החוק בתחילת החודש הקרוב על מנת להוסיף לסנקציות שארצות הברית כבר הטילה על אירן ולסנקציות עליהן הוסכם במועצת הביטחון של האו"ם. "הצעת החוק מציגה בחירה ברורה בפני בנקים זרים אשר עושים עסקים עם ישויות שונות באירן – הפסיקו את הפעולות שלכם או שתימנע גישתכם למערכת הפיננסית של ארצות הברית", כך נכתב בהצעת החוק.

על חברות אמריקאיות כבר נאסר מלעשות עסקים עם אירן. בנוסף חברות זרות בעלות השקעות גדולות במגזר האנרגיה של אירן נכללות גם הן בסנקציות שהטילה ארצות הברית, אך לדברי מחוקקים רבים סעיף זה לא נאכף במשך שנים.

סנקציות על מסחר, בנקאות וביטוח

בשבוע שעבר הסכימו מנהיגי האיחוד האירופי על החלת סנקציות על אירן. במהלך כינוס פסגה בבריסל, אושרה שורת ההגבלות החדשות הכוללת נקיטת צעדים לחסום השקעות בתחום הנפט והגז, והצרת יכולות הזיקוק והפקת גז של הרפובליקה האיסלמית. ההגבלות מתמקדות בסחר, בנקאות בביטוח, כמו גם בענף התחבורה של אירן, כולל שילוח ימי ואווירי. כמו כן, הוטלו איסורים חדשים על מתן ויזות והקפאת נכסים על משמרות המהפכה האירניות.

שבוע לפני כן אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את ההחלטה להטיל סבב רביע של סנקציות על הרפובליקה האסלמית. בהחלטת מועצת הביטחון מופיעים שמות של 40 חברות, גורמים ואישים בכירים בעלי השפעה במשטר האירני, שעל המדינות החברות באו"ם אסור לקיים כל קשר עמם. ברשימה השחורה מופיעות 22 חברות הקשורות ישירות לתוכנית הגרעין ופיתוח טילים בליסטיים של אירן. 15 מהן בבעלות או תחת פיקוח ישיר של משמרות המהפכה ו-3 מהן פועלות במסגרת חברת הספנות הלאומית של אירן. בנוסף, ההחלטה מרחיבה את היקף האמברגו על סחר הנשק עם אירן.

הסנקציות החדשות כוללות גם מגבלות נסיעה בעולם על גורמים בעלי השפעה במשטר האירני והקפאת נכסים. לפי החלטת מועצת הביטחון, גם לא יסופקו שירותי נמל ברחבי העולם לאוניות אירניות, לא יסופקו שירותי ביטוח להובלה ולא ייפתחו סניפי בנקים אירניים חדשים מחוץ לגבולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully