וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יבוא הקץ על ציד הלוויתנים?

ויכוח נוקב מסעיר את הכנס השנתי של מועצת ציד הלוויתנים העולמית - האם לאסור על הצייד באופן מוחלט או שמא לאפשר לצוד כמות מוגבלת של לוויתנים?

הכינוס השנתי של מועצת ציד הלוויתנים העולמית מתנהל בימים אלו במרוקו. במרכז הכנס עומד ויכוח נוקב בשאלה האם לאסור על צייד לוויתנים באופן מוחלט כפי שדורשים ארגוני הסביבה או להסתפק בהטלת מכסות על כמות הלוויתנים המותרים לציד.

התומכים בהטלת מכסות טוענים כי דווקא אישור ציד בכמות מסוימת ומוגבלת יכול לשפר את המצב הקיים. כיום מתעלמות המדינות בהם נערך עיקר ציד הלוויתנים – יפן, נורבגיה ואיסלנד מהוראות הארגון וקובעות מכסות משל עצמן לציד לוויתנים. תומכי הפשרה מאמינים כי במצב כזה תתאפשר למדינות אלה להצטרף באופן מוחלט לארון וכך יעמדו במכסות שלו.

מנגד קוראים אחרים להקשחת עמדת הארגון ולאיסור מוחלט על ציד לוויתנים. "עסקה כזו תפתח את הדלת לצייד לוויתנים מסחרי. דרום קוריאה כבר אמרה כי היא רוצה לעסוק בצייד ויש עוד מדינות שרק מחכות לאישור", אמרו גורמים בארגון גרינפיס.

לפני חודשיים פרסם יו"ר הארגון כריסטיאן מקוויאירה את טיוטת ההצעה של הארגון לקביעת מכסות הציד ברחבי העולם. על פי ההצעה תקטן מכסת הלוויתנים המותרת לציד על ידי יפן מ-935 ל-400. ב-2015 תקטן המכסה ל-200.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully