וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באונר"א רוצים יותר: "הסרה מוחלטת של הסגר"

סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים, לא מתרשמת מגל האהדה העולמי להקלות שאישרה ישראל על הסגר ברצועה. "אנו זקוקים לגישה מלאה לעזה דרך כל המעברים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

אונר"א אינה מתרשמת מהודעת ישראל על הקלות בסגר על רצועת עזה וקורא להסרתו המוחלטת. סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים, מסרה היום (שני) כי דבר מלבד הסרתו המוחלטת של הסגר על עזה לא יאפשר את בנייתה מחדש של הרצועה. "אנו זקוקים לגישה מלאה לעזה דרך כל המעברים", אמר דובר אונר"א כריסטופר גאנס.

גאנס הוסיף כי הוא לא בטוח שהמדיניות החדשה של ישראל תפתור את כל הקשיים בהם נתקלה אונר"א בניסיון להבין איזה סחורות מותרות לכניסה לרצועה. "אף פעם לא נאמר לנו מה נאסר לכניסה ומה מותר. ההסגר של ישראל על עזה הפך לסגר נגד האו"ם". גאנס הוסיף כי על ישראל לפתוח את מעבר קרני אשר גדול מספיק למעבר של מטען גדול כגון בטון, חומרי בנייה וסיוע.

הרביעייה הבינלאומית, לעומת זאת, קיבלה בברכה את החלטת ישראל להקל את הסגר על עזה, אך הוסיפה כי המצב באזור נותר "לא מקובל". בהודעה מטעם הקוורטט נמסר כי שינוי המדיניות של ישראל הוא מעודד אך שיש עוד הרבה לעשות על מנת להקל את הלחץ על האוכלוסיה הפלסטינית ברצועה. "המדיניות החדשה לגבי עזה, עליה הודיעה ממשלת ישראל, היא התפתחות מבורכת. יישום מלא ואפקטיבי של ההחלטה יהווה שינוי מהותי באסטרטגיה של ישראל לעמידה בדרישה ברצועת עזה לסיוע הומניטרי, לסחורות, לבנייה מחדש של התשתיות ולפעילות כלכלית וכן לשמירה על הצרכים הביטחוניים של ישראל".

"צעד בכיוון הנכון"

בהודעת הקוורטט נכתב עוד כי "המצב הנוכחי ברצועת עזה ובכללותו גם המצב ההומניטרי ומצב זכויות האדם באזור הוא בלתי מקובל ואינו בר קיימא ואינו משרת את האינטרסים של המעורבים". מהקוורטט נמסר עוד כי יש עוד עבודה רבה על מנת להביא ליישום מלא של המדיניות הישראלית וכי הקוורטט יעקוב אחרי יישום המדיניות". הרביעייה הבינלאומית גם חזרה על הצורך להגן על "דאגותיה הלגיטימיות של ישראל לביטחון" ואמרה שתעבוד יחד עם הקהילה הבינלאומית על מנת למנוע מעבר של כלי נשק ותחמושת לעזה. היא גם קראה לשחרורו המיידי של גלעד שליט וגינתה את חמאס על שלא איפשר לצלב האדום גישה לחייל החטוף.

בריטניה שיבחה גם היא את החלטת ישראל להקל על הסגר ברצועת עזה. שר החוץ הבריטי ויליאם הייג אמר כי ההקלה בסגר היא צעד בכיוון הנכון וכי יש ליישמה במהרה. "האינטרסים ארוכי הטווח של ישראל היא ליצור סביבה בה כלכלת עזה תוכל לשגשג. המבחן כעת הוא כיצד תיושם המדיניות החדשה".

אתמול בתום פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, פורסמה שורה של הקלות בסגר על רצועת עזה עליהן החליט נתניהו. כחלק מההקלות, תפורסם רשימה של פריטים אשר כניסתם לרצועה אסורה, אולם כל הפריטים שלא מופיעים ברשימה זו ניתן יהיה להכניסם אל הרצועה. זאת במקום המצב כיום לפיו קיימת רשימה של פריטים המותרים לכניסה וכניסתם של כי היתר אסורה. הרשימה של הפריטים האסורים תכלול רק נשק, אמצעים תומכי לחימה ופריטים שניתן להשתמש בהם גם ללחימה וגם כמוצר אזרחי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully