וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: פצצה הושלכה לעבר בית כנסת בעיר טבר

אלמונים השליכו לפנות בוקר פצצה מאולתרת לעבר בית כנסת בעיר טבר שברוסיה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לבית הכנסת ולבתים בשכונה. המשטרה הגדירה את האירוע כ"מעשה חוליגניות זדוני"

פצצה מאולתרת הושלכה לפנות בוקר (שני) מחוץ לבית כנסת בעיר טבר שברוסיה. לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ אך נזק נגרם לבית הכנסת ולבתים בשכונה. היקף הנזק נאמד ב-5,000 דולר. גורמים במשטרה בעיר הגדירו את האירוע כ"מעשה חוליגניות זדוני". לא נעצרו חשודים בהשלכת המטען.

לעיר הוזעקו מומחים לטרור משירות הביטחון הפדרלי במוסקבה על מנת לקחת חלק בחקירת האירוע. ראש עיריית טבר, ולדימיר בבשיב אמר כי ייתכן והפיצוץ קשור לסדרה של מעשי ונדליזם בבית הקברות היהודי בעיר. ב-2006 נעצרה קבוצה של קיצונים מהתנועה הפשיסטית אחדות לאומית רוסית לאחר שהשחיתו כ-200 מצבות יהודיות וציירו עליהן צלבי קרס. מאז אירעו מספר תקריות דומות בבית הקברות בעיר אך לא הוגשו כתבי אישום נגד אף חשוד.

הקהילה היהודית בעיר קשרה בין אירוע זה לבין יום השנה לתחילת מלחמת העולם השנייה ברוסיה ולפלישת הנאצים לרוסיה אותו תציין המדינה ביום שלישי. "הפיצוץ הוא לא רק פגיעה באוכלוסיה היהודית אלא גם אזכור נוראי לקורבנות מלחמת העולם השנייה", נמסר מהקהילה היהודית במוסקבה. הפדרציה של הקהילות היהודיות ברוסיה אמרה בתגובה כי "הפיצוץ היה שיאו של התקפות חוזרות ונשנות על יהודים. לפני אירוע זה רוססו כתובות אנטישמיות על קירות בית הכנסת, עלונים בעלי תוכן אנטישמי הופצו בעיר ובשנה שעברה הושחתו 140 מצבות של קברים יהודים בבית הקברות היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully