וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל מפסיקה לתווך בין אירן למערב

ברזיל נואשה מהתגובה השלילית של המערב להסכם העשרת האורניום שנחתם בין אירן, טורקיה וברזיל והחליטה להפסיק את פעולות התיווך בין אירן לקהילה הבינלאומית בנושא

ברזיל מפסיקה לתווך בין אירן לקהילה הבינלאומית בנושא תכנית הגרעין האירנית, כך אמר שר החוץ של ברזיל סלסו אמורים בראיון שפורסם היום (שני) ב"פייננשל טיימס". בעקבות זאת טורקיה תהיה המתווכת היחידה.

לדברי אמורים, הצעד נובע מסירובה של ארצות הברית להכיר בהסכם שחתמה אירן בחודש שעבר עם טורקיה וברזיל לפיו היא תעביר 1,200 ק"ג אורניום להעשרה מחוץ לשטחה ותקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש בכור למחקר רפואי בטהרן. "נכוונו מעשיית דברים שכולם אמרו שהם מועילים ובסופו של דבר גילינו שמספר אנשים לא יכולים לקבל 'כן' כתשובה", אמר אמורים, בהתייחסו לממשל אובמה. "אם נדרש, אולי נוכל להיות מועילים. אבל אנו לא ניזום שוב אלא אם נהיה חייבים".

עם זאת, במהלך דיון שנערך היום בווינה הביע אמורים תקווה כי הסכם לפיו אירן תשלח חלק ממאגר האורניום שלנו להעשרה במדינה שלישית יוכל עדיין להיות בסיס לשיחות גרעין נוספות עם אירן, למרות הסנקציות החדשות שהתקבלו באו"ם.

טורקיה וברזיל הצביעו במועצת הביטחון נגד הסנקציות. זאת היתה הפעם הראשונה שהטלת הגבלות חדשות על אירן לא התקבלה במועצה פה אחד. "לדעתי, סנקציות הופכות את זה ליותר קשה, לא ליותר קל. אבל אני לא חושב שהם הופכות את זה לבלתי אפשרי", אמר אמורים לגבי הסכם אפשרי. "אז אם יש רצון טוב וגמישות, עדיין יהיה אפשר להגיע להסכם".

אמורים גם מתח ביקורת על תזמון ההצבעה באו"ם, שעות אחרי שהמערב דחה למעשה את ההסכם. "לא יכולנו להצביע בצורה אחרת אלא רק נגד", הוא אמר, והוסיף כי למרות שבכירים במערב אמרו "מילים נחמדות" על מאמצי התיווך של ברזיל, מעשיהם לא המשיכו את אותו קו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully