וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן אסרה על שני פקחי או"ם להיכנס למדינה

שבועיים אחרי שמועצת הביטחון של האו"ם אישרה סבב סנקציות נוסף נגד אירן, הודיע ראש סוכנות הגרעין האירנית כי ארצו מונעת משני פקחי או"ם שחיברו את הדו"ח על אירן מלהיכנס למדינה

ראש הסוכנות הגרעינית של אירן עלי אכבר סלאחי הודיע לסוכנות הבינלאומית לארנגיה אטומית כי אירן לא תאפשר את כניסתם של שני פקחים של הסוכנות, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות ISNA.

לדברי סלאחי, השניים הוכרזו כאישיות בלתי רצויה מכיוון שחיברו דו"ח "שאינו נכון" על תכנית הגרעין של אירן, ואף הדליפו מידע על תכנית הגרעין שלה לפני שהוא היה אמור להתפרסם באופן רשמי. סלאחי לא פירט אילו חלקים של הדו"ח נחשבים בעיניו ללא נכונים.

ההחלטה של אירן מגיעה שבועיים אחרי שמועצת הביטחון של האו"ם הצביעה לטובת החרפת הסנקציות נגד אירן. בשבוע שעבר גם ראשי האיחוד האירופי הסכימו על נקיטת צעדי ענישה נוספים.

"דו"ח שקרי"

סלאחי אמר כי ביקש מסבא"א להחליף את שני הפקחים בשניים חדשים שיוכלו לבקר במדינה ולבדוק את מתקני הגרעין שלה. "אמרנו לסבא"א שהדו"ח שהוגש על ידי שני הפקחים אינו נכון ושאנו מתנגדים לו", אמר סלאחי. לדבריו, הצעד גם נועד לשכנע את הפוליטיקאים האירנים כי שיתוף הפעולה של טהרן עם סבא"א "יהיה רק בהתאם למסגרת הסכם אמצעי הביטחון" בין המדינה לסוכנות.

המערב חושש כי בכוונת אירן לבנות פצצת אטום, ואכן בסוף מאי פורסם דו"ח של סבא"א המעלה ספקות חדשות לגבי מטרותיה האמיתיות של תכנית הגרעין במדינה. לפי הממצאים שפורסמו בו, אירן מתקדמת במאמציה להעשיר אורניום בדרגה גבוהה, ומסרבת לענות על שאלות הסוכנות לגבי המימדים הצבאיים הפוטנציאליים של הפעילות הגרעינית שלה, ולהשיב לחששות לגבי פעילויות שאינן גלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully