וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנואל סנטוס ניצח בבחירות לנשיאות קולומביה

שר ההגנה לשעבר ומועמד מפלגת השלטון בקולומביה מנואל סנטוס זכה בניצחון מוחץ בסיבוב השני בבחירות לנשיאות, לאחר שניצח את ראש עיריית בוגוטה לשעבר אנטנס מוקוס

שר ההגנה לשעבר של קולומביה זכה הלילה(שני) בניצחון מוחץ בסיבוב השני בבחירות לנשיאות. מנואל סנטוס קיבל כמעט 70% מהקולות לעומת 28% שקיבל יריבו אנטנס מוקוס.

סנטוס, כלכלן בוגר אוניברסיטאות הארוורד ו"לונדון סקול אוף אקונומיקס", הוא חבר מפלגתו של הנשיא המכהן אלוורו אוריבה, מפלגת האיחוד הלאומי. במהלך מערכת הבחירות הוא הבטיח להמשיך את מדיניות הביטחון הקשוחה של הנשיא. לעומתו, מוקוס, ראש עיריית עיר הבירה בוגוטה אמר שהוא רוצה להילחם בפרשיות השחיתות במדינה, שחלקן נוגעות גם לממשלת אוריבה.

לנשיא הנבחר של קולומביה יש שורשים עמוקים בצמרת הפוליטית של המדינה. הוא אחיין של נשיא לשעבר ובן-דוד של סגן הנשיא של אוריבה. עד לאחרונה, משפחתו החזיקה בעיתון החזק במדינה "אל טיימפו". יש לו ניסיון רב בממשלה שם כיהן כשר תחת שני נשיאים, אך הוא לא נחשב כמי שמחובר אל העם. בניגוד לקודמו, שהיה בעל ברית קרוב של ארצות הברית, סנטוס גם חסר ניסיון בעבודה מול וושינגטון.

אוריבה יפרוש באוגוסט אחרי שתי כהונות בהן הפך למאוד פופולרי תודות למלחמתו בארגון המורדים FARC, ופירוק מנשקן של מיליציות חמושות שהטילו את חתיתן על אזרחי המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • קולומביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully