וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רם עמנואל צפוי לפרוש מתפקידו

ראש הסגל בבית הלבן צפוי לפרוש לאחר הבחירות לקונגרס, בעוד כחצי שנה, כך דווח ב"דיילי טלגרף". חבריו אמרו כי הוא יפרוש בשל שחיקה ואובדן הקשר עם משפחתו, כמו גם בגלל מחלוקת עם בכירים בממשל

רם עמנואל, ראש הסגל של הבית הלבן ואחד מהאנשים החזקים בפוליטיקה האמריקאית, צפוי לעזוב את תפקידו בחודשים הקרובים, כל דווח הבוקר (שני) ב"דיילי טלגרף" הבריטי מפי גורמים במפלגה הדמוקרטית בוושינגטון. על פי הדיווח, עמנואל צפוי לפרוש בתוך שישה עד שמונה חודשים, בשל תסכול שהוא מרגיש מחוסר יכולתם ורצונם של מעגל המקורבים לנשיא ברק אובמה לקדם ולהניע מדיניות אחידה. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה או התייחסות לדברים.

לעמנואל בן ה-50 יש מנהל מערכת יחסים טובה וקרובה מאוד עם הנשיא, אולם ככל הנראה השניים הבינו כי קיימים ביניהם הבדלים רבים מדי ומחלוקת לגבי סגנון העבודה, וזה מה שיוביל לכך שעמנואל יסיים את שירותו בבית הלבן לאחר סיום מחצית מכהונת הנשיא. על-פי הדיווח, עמנואל אמר לחברים קרובים כי תפקיד ראש הסגל של הבית הלבן הוא "תפקיד לשנה וחצי בלבד", בשל אופיו האינטנסיבי של התפקיד. חבריו של עמנואל אומרים כי הוא יעזוב את התפקיד גם בשל הרגשת שחיקה ואובדן קשר עם משפחתו הקרובה, בשל הלחץ הרב המופעל עליו באחד מהתפקידים הקשים והתובעניים בפוליטיקה האמריקאית. רק לאחרונה ביקר עמנואל עם משפחתו בישראל ואף ערך לבנו בר מצווה בכותל המערבי.

אחד מבכירי המפלגה הדמוקרטית אמר לעיתון כי "איש אינו חושב שהקשר בין עמנואל לבית הלבן עובד, אבל הם לא יכולים להיפטר ממנו, כי זה ייראה נורא. הוא צריך למצוא את המשרה הנכונה לעזוב אליה, אבל הקונצנזוס הוא שהוא יילך בקרוב". בכיר נוסף, שכיהן בממשל של ביל קלינטון, הוסיף כי "איש לא יופתע אם הוא יעזוב אחרי הבחירות לקונגרס, שיערכו בנובמבר, לאחר שהמפלגה הדמוקרטית תצליח לקבל את הרוב בבית הנבחרים ובסנאט".

ירוץ לראשות עיריית שיקגו?

על פי הדיווח, זהו דבר ידוע בוושינגטון כי פרצו ויכוחים רבים בין עמנואל המעשי, שבזמן שכיהן בקונגרס היה ידוע בנטייתו לפשרנות, לבין המעגל הפנימי בממשל אובמה, המאופיין באנשים אידיאליסטיים, שליוו את הנשיא מתחילת דרכו עד הבית הלבן. כך למשל, מחלוקת גדולה פרצה בין עמנואל לבין הנשיא על רקע הרפורמה במערכת הבריאות - בזמן שעמנואל סבר כי הביקורת הציבורית על עלות התוכנית צריכה להוביל לתוכנית מצומצמת יותר, אובמה יצא עם תוכנית רחבה יותר, כשהוא נתמך על ידי יועצים בכירים בממשלו.

בקרבתו של הנשיא חשים רבים, כי עמנואל לא עמד בציפיות שהיו לנשיא ממנו, שכן "כל אחת מההצעות שאובמה העלה בפני הקונגרס לא עברה בקלות. מהרפורמה במערכת הבריאות דרך חקיקה בנושאי אנרגיה ועד התוכנית הכלכלית. גם אם זו אינה אשמתו של עמנואל, עדיין קיימת אכזבה", אמר אחד מיועציו של הנשיא שבחר להישאר בעילום שם, "הדמוקרטים לא תומכים באובמה באותה מידה שהרפובליקאים תמכו בבוש - וזו הייתה אמורה להיות האחריות של עמנואל".

בעבר הביע עמנואל עניין במרוץ לראשות עיריית שיקגו, עיר הולדתו, אך זה יתאפשר רק אם ראש-העירייה המכהן, ריצ'רד דאליי, יפרוש לקראת הבחירות שייערכו ב-2011. עמנואל הביע בעבר חשש מכך ש"לא נהג כאבא טוב" כשהעתיק את מגורי משפחתו משיקגו לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully