וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים אמריקאים מנעו פריקת ספינה ישראלית

כ-500 מפגינים התאספו בנמל אוקלנד שבקליפורניה במטרה למנוע פריקת ספינת משא של חברת "צים", כמחאה על אירועי המשט לעזה. "ישראל לא יכולה להרוג אנשים באמצע הים ועדיין לחשוב שציוד שלה יכול לנוע לכל מקום בעולם"

מאות מפגינים אמריקאים מונעים הלילה (שני) מספינה ישראלית לפרוק את משאה באוקלנד, קליפורניה, כך דווח בעיתון ה"סן פרנסיסקו כרוניקל" הרואה אור בארה"ב. לפי הדיווח, המפגינים התאספו בנמלה של אוקלנד במטרה למחות על שאירע בזמן המשט לעזה ועל הסגר שמטילה ישראל על רצועת עזה. עובדי הנמל נמנעו מחציית "קו ההפגנה", מה שמונע את פריקת ספינה של חברת "צים" העוגנת במקום.

כאמור, המחאה שערכו המפגינים במקום הגיעה על רקע אירועי המשט לעזה בסוף חודש מאי, אז נהרגו תשעה פעילים פרו פלסטינים, בתוכם אנשי טרור. לדברי המשטרה המקומית, נכחו בהפגנה כ-500 בני אדם אך לא בוצעו מעצרים במקום.

"אנו חושבים שמדינת ישראל לא יכולה לפעול כמו פירטים, להרוג אנשים באמצע הים ועדיין לחשוב שציוד שלה יכול לנוע לכל מקום בעולם", אמר ריצרד בקר, אחד המארגני ההפגנה. לפי הערכותיו של בקר, בין 600 ל-700 בני אדם נכחו בהפגנה, אשר רבים הגיעו אליה כבר בשעה 5:30 בבוקר, במטרה לשבש את חילופי המשמרות בנמל.

השתלטות צה"ל על המשט לעזה, אמרו המפגינים לעיתון ה"אוקלנד טריביון", הייתה רק האחרונה בשורת הפעולות הלא צודקות שמבצעת ישראל לשכנותיה, אותן היא רואה כעוינות. "סבתא שלי יהודייה. אני לא אנטישמי", אמר פרנק מקליין, אשר השתתף בהפגנה. "אבל מה שישראל עושה הוא רצח של בני אדם", הוסיף. "הם פשטו על ספינה במים בינלאומיים. אם סומלים היו עושים כן, היו קוראים להם פירטים, מענישים ועוצרים אותם מיד. ישראל עושה את זה והנשיא שלנו קורא לזה 'תקרית מצערת'", אמר.

המפגינים מבקשים למנוע מפריקת הספינה הישראלית למשך היום כולו. לאחר ששכנעו את משמרת היום של אנשי הנמל לכבד ולא לחצות את קו ההפגנה, התפזרו המפגינים מהמקום. אולם נמסר כי במטרתם לשוב ולהאסף בשנית לפני הגעת משמרת הלילה, שאמורה להמשיך את עבודת פריקת הספינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully