וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: סוף להאשמות הפגיעה באזרחי עזה

ראש הממשלה ניסה להסביר את ההחלטה על הקלת הסגר על עזה ואמר כי ההחלטה לא תאפשר לחמאס לטעון כי ישראל פוגעת באזרחי הרצועה. לדבריו, מדובר בהחלטה הנכונה מבחינה בטחונית ומדינית

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שהוחלט בממשלה על הקלת הסגר על רצועת עזה, בתוכה תפורסם רשימת הפריטים שכניסתם אסורה ואשר לפיה יותר להכניס לרצועה את כל הפריטים שאינם ברשימה, ביקש אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו להסביר את ההחלטה. לדבריו של נתניהו, ההקלה בסגר לא תאפשר לחמאס לטעון כי הינו פוגע באזרחי הרצועה.

"שללנו מחמאס את היכולת להאשים את ישראל בפגיעה באוכלוסיה האזרחית", אמר נתניהו, "ידידנו בעולם מתייצבים מאחורי ההחלטה להמשיך את הסגר הביטחוני על חמאס". לדברי ראש הממשלה, מדובר בהחלטה הנכונה עבור ישראל, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה מדינית.

לפי דיווח בקול ישראל, הוסיפו גורמים בממשלה ואמרו לאחר הודעתו של נתניהו, כי ההחלטה על ההקלות בסגר על הרצועה מאפשרת להדק את הסגר הביטחוני ולהקל על אזרחי הרצועה.

בתום פגישתו של נתניהו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר אמש, פורסמה שורה של הקלות בסגר על רצועת עזה עליהן החליט נתניהו. כחלק מההקלות, תפורסם רשימה של פריטים אשר כניסתם לרצועה אסורה, אולם כל הפריטים שלא מופיעים ברשימה זו ניתן יהיה להכניסם אל הרצועה. זאת במקום המצב כיום לפיו קיימת רשימה של פריטים המותרים לכניסה וכניסתם של כי היתר אסורה. הרשימה של הפריטים האסורים תכלול רק נשק, אמצעים תומכי לחימה ופריטים שניתן להשתמש בהם גם ללחימה וגם כמוצר אזרחי.

עם זאת, תותר כניסתם של חומרי בנייה "דו שימושיים", שניתן להשתמש בהם בשתי הצורות (לחימה ואזרחי), לביצוע פרויקטים של בנייה ציבורית שאושרה על ידי הרשות הפלסטינית (בתי ספר, מוסדות בריאות, מים ותברואה), או כדי לבצע בנייה למגורים "כגון זה שמבצע האו"ם בחאן יונס", נכתב בהודעת משרד ראש הממשלה. ראש מערך ההסברה הלאומי מסר כי, "ישראל מתכוונת לזרז את אישורם של פרויקטים מסוג זה תוך שימוש בהליכים ובנהלים המקובלים".

ראש הממשלה החליט עוד על צעדים נוספים להקלת הסגר, בתוכם הרחבת היקף הפעילות במעברים היבשתיים כדי להגדיל משמעותית את נפח הסחורות שיעברו בהם וכדי להרחיב את הפעילות הכלכלית. וכמו כן במידת הצורך, התחייב ראש הממשלה שישראל תפתח מעברים יבשתיים נוספים, בתנאי שיתמלאו דרישותיה הביטחוניות וכן ייעול מדיניות הכניסה והיציאה של תושבי עזה מסיבות הומניטריות ורפואיות ושל ארגוני סיוע בינלאומיים המוכרים על יד ממשלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully