וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מברך על ההקלות, קורא לשחרור שליט

בבית הלבן לא הופתעו מההודעה של נתניהו על ההקלה בסגר בעזה, ומיהרו לברך. "נעבוד עם ישראל והרשות על מנת להבטיח שההקלות ייושמו במהירות. כל מי שמבקש להעביר סחורות לעזה צריך להיבדק ולהעביר אותן דרך מעברי היבשה לעזה". בבית הלבן שבו וקראו לשחרורו המיידי של שליט

ארצות הברית בירכה אמש (ראשון) את ישראל על ההחלטה להקל את הסגר ברצועת עזה. מהבית הלבן נמסר כי "אנו מאמינים שברגע שהקלות אלה ייצאו אל הפועל הן ישפרו את תנאי הפלסטינים ברצועת עזה באופן ניכר תוך מניעת כניסה של כלי נשק".

בהודעה נמסר עוד כי "אנו נעבוד עם ישראל, הרשות הפלסטינית ושותפים אחרים מהקהילה הבינלאומית על מנת להבטיח שהקלות אלו ייושמו במהירות ובצורה האפקטיבית ביותר שניתן. בנוסף נבחן עוד דרכים על מנת לשפר את המצב בעזה, בין היתר להביא לחופש תנועה גדול יותר ברצועה וחופש מסחר גדול יותר בין הרצועה והגדה. יש עוד דברים שצריך לעשות והנשיא מצפה לדון במדיניות ההקלות ובצעדים נוספים עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במהלך ביקורו בוושינגטון ב-6 ביולי".

"לנהוג באחריות"

עוד נמסר כי "ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה ומחוייבת לעבוד עם ישראל ושותפינו הבינלאומיים על מנת למנוע העברה לא חוקית של כלי נשק ותחמושת לרצועת עזה. אנו מתקרבים ליום השנה הרביעי לחטיפתו של החייל גלעד שליט ואנו קוראים שוב לשחרורו המיידי", נמסר מהבית הלבן. "אנו מגנים את התנאים הלא אנושיים בהם הוא מוחזק".

"אנו מאמינים שיישום מדיניות ההקלות בסגר עליה הודיעה ממשלת ישראל תביא לשיפור בחייהם של תושבי עזה", נמסר עוד. "נמשיך לתמוך במדיניות זו. אנו קוראים לכל אלה אשר מבקשים להעביר סחורות לעזה לעשות זאת באמצעים המקובלים כך שהמטען שהם מבקשים להעביר ייבדק ויועבר דרך מעברי היבשה לעזה. אין צורך בעימותים. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באחריות".

ההודעה מוושינגטון מגיעה על רקע ההודעה שהוציא ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לשורה של הקלות על הסגר על עזה.

בתום פגישתו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר פורסמה שורה של הקלות בסגר על רצועת עזה עליהן החליט נתניהו. כחלק מההקלות, תפורסם רשימה של פריטים אשר כניסתם לרצועה אסורה, אולם כל הפריטים שלא מופיעים ברשימה זו ניתן יהיה להכניסם אל הרצועה. זאת במקום המצב כיום לפיו קיימת רשימה של פריטים המותרים לכניסה וכניסתם של כי היתר אסורה. הרשימה של הפריטים האסורים תכלול רק נשק, אמצעים תומכי לחימה ופריטים שניתן להשתמש בהם גם ללחימה וגם כמוצר אזרחי.

(עדכון ראשון: 20.6 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully