וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים בשומרון: "המח"ט רע ליהודים"

20.6.2010 / 17:46

מתנחלים בשומרון הפיצו כרוזים בגנות מח"ט השומרון, אל"מ איציק בר. בכרוזים גם פורסמה כתובתו של המח"ט. גורם צבאי: מדובר בניסיון נוסף של פרחחים להרתיע את קציני צה"ל

עליית מדרגה בקרב בין מתנחלי השומרון לבין מפקד החטיבה. כרוזים שהופצו לאחרונה מכריזים על מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר, כ"רע ליהודים" וכ"אויב השומרון" לאחד הכרוזים אף צורפה כתובת ביתו של אל"ם בר, המתגורר באחד הישובים בצפון, ככל הנראה על מנת להביא להפגנות מול ביתו.

באחד הכרוזים, שהופצו דרך מיילים ובפורומים שונים, ישנה תמונתו של בר ועליה פירוט של מעשים, שלדבריהם הביאו לפגיעה במתנחלים ושעל פי הכרוז הם תוצאה ישירה של הוראות המח"ט. "למה ביצהר במקום חיילים ששומרים יש מג"ב שמתעללים?", נכתב בכרוז, "מי מכריז על שטח צבאי סגור מסביב לחוות גלעד כדי לתת לערבים לקצור חיטה ולא נותן למתיישבים לקצור את שלהם? בעידודו של מי הוסרו המחסומים שגררו באופן ישיר את הירצחו של הרב מאיר חי? התשובה היא אחת- איציק בר רע ליהודים". בכרוז אחר ובו תמונתו של בר נכתב כי הוא אויב השומרון ואל כרוז זה צורפה כתובתו של בר.

מדובר בהחרפה משמעותית ביחסים השבירים בין המתנחלים בשומרון לבין אל"מ בר. המתנחלים מייחסים לו שורה ארוכה של הנחיות כנגד ההתיישבות, ובהם איסור על חיילים להתארח בערבי שבת בבתי מתנחלים, איסור שבוטל כעבור מספר שבועות, וכן אירוע בו נטש בר ויכוח באחד מיישובי השומרון לאחר פיגוע הירי בו נהרג הרב חי. בעבר אף תקפו מתנחלים ביצהר את רכבו של בר, לאחר שיידו אל עבר רכבו אבנים, אירוע שהסתיים ללא נפגעים.

"לא הסגנון שלנו"

גורמים צבאיים גינו את הכרוזים והגדירו את כותבי הכרוז כ'פרחחים'. "כותבי הכרוזים הללו אינם מייצגים את תושבי השומרון", אמר גורם צבאי, "מדובר בניסיון נוסף של כמה פרחחים להרתיע את קציני צה"ל ולבצע את מלאכתם שהיא ביטחונם של המתיישבים". קצינים בכירים בפיקוד מרכז הוסיפו כי רק הלילה היה בר עצמו אחראי לפעילות מבצעית כנגד גורמי טרור באיזור שכם, במסגרת פעילות שוטפת להגנת היישובים באיזור.

יש לציין כי בחודשים הקרובים צפוי בר לסיים את תפקידו, בלא קשר ליחסיו עם המתנחלים, ואת מקומו יתפוס אל"מ נמרוד אלוני. גם בדובר צה"ל גינו בתקיפות את הכרוזים ומסרו בתגובה כי אנו דוחים בשאט נפש אמרות משולחות רסן נגד קצין העושה לילות כימים לביטחון מדינת ישראל".

ממתנחלי השומרון נמסר בתגובה כי "זה לא הסגנון שלנו וזו בהחלט לא צורת ההתנהלות שלנו", אמר יו"ר ועד מתיישבי שומרון בני קצובר בתגובה לכרוזים. "מספר פעמים פנינו לפעילי שטח ואמרנו להם שישנה פעילות שהיא מיותרת, לא מועילה ולעיתים גם מושכת תגובות שליליות כלפינו, וזו היא דוגמא טובה לכך".

ניתן ליצור קשר עם כתבנו לענייני צבא ב - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully