וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תקפו את רכבו של מפקד חטיבת השומרון

יהושע בריינר

9.2.2010 / 23:34

לוואלה! חדשות נודע כי נערים מיצהר השליכו אבנים ונורות צבע לעבר רכבו של אלוף משנה איציק בר, בעת שסייר אתמול בהתנחלות. צה"ל: לעקור את עבריינות המתנחלים

נערים תושבי התנחלות יצהר שבשומרון השליכו ביום שני אבנים ונורות צבע לעבר רכבו של מפקד חטיבת השומרון, אלוף משנה איציק בר במהלך סיור שערך עם קצינים נוספים בהתנחלות. כך נודע הערב לוואלה! חדשות.

אתמול בשעות הבוקר המוקדמות נכנסו ליצהר פקחים של המנהל האזרחי כדי לחלק צווים להקפאת הבנייה, וזאת מחשש כי מגע עם התושבים יוביל לעימותים. מספר שעות לאחר חלוקת הצווים הגיע לסיור ביישוב אל"מ בר בליווי קצינים נוספים מהחטיבה. לקראת יציאתם מתחומי היישוב, החלו הנערים ליידות לעבר רכבם אבנים וכן נורות המכילות צבע. אף שלא היו נפגעים, מספר כלי רכב נפגעו, והנורות הותירו עליהם סימני צבע.

לדברי גורמי ביטחון, מדובר בעליית מדרגה ביחסם של מתנחלים ביצהר כלפי גורמי צבא והמנהל האזרחי בתקופה האחרונה. "כבר התרגלנו ליחס מבזה מצדם, אבל אין ספק שזהו אחד האירועים החמורים שהיו ביצהר", אומר גורם ביטחוני באזור.

"מותר להתפרע ולהפר את החוק"

מדובר בהידרדרות נוספת ביחסם של תושבי השומרון כלפי מפקד החטיבה אל"ם בר. עוד בדצמבר, במהלך שיחה שקיים עם תושבי התנחלות "שבי שומרון" לאחר פיגוע הירי בו נהרג הרב מאיר חי, נטש בר את המקום לאחר שהתושבים העלו טענות בדבר הפקרתם. כמו כן, בעבר אסר בר על חייליו להיענות להזמנות המתנחלים ולהשתתף בארוחות שישי בבתי המתנחלים.

ראש המועצה האיזורית שומרון גרשון מסיקה ביקר בחריפות את התקרית ואמר כי "ברור לכל כי אין לפגוע בחיילים או בקצינים בצה"ל". מסיקה הוסיף כי "מהיכרותי, אני בטוח שתושבי יצהר מתנגדים בחריפות למעשים מסוג זה, כמו גם כלל ההתיישבות. ההתיישבות ביהודה ושומרון מהווה עמוד שדרה בצה"ל, המשרתים בסדיר ובמילואים יותר מכל אוכלוסייה אחרת וכמובן שאוהבים את החיילים והקצינים. נמשיך לחזק את הקשר עם גורמי הצבא".

יריב אופנהיימר מנכ"ל תנועת "שלום עכשיו" הגיב אף הוא לתקרית ואמר כי המתנחלים הפנימו את המסר מהממשלה, "מותר להתפרע ולהפר את החוק כשמערכות השלטון אינן מגיבות ואם צריך, החנינה בדרך".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בהתנהגות עבריינית ופרועה של קומץ שולי וקיצוני מתושבי היישוב. צה"ל מצפה מהנהגת היישובים לטפל בתופעות עברייניות כגון אלו ולעקור אותן מן השורש. עם זאת, צה"ל ימשיך להגן על היישובים וישמר את הקשר ההדוק עם ההתיישבות היהודית בשומרון". דוברות היישוב "יצהר" טרם התייחסה לאירוע.

לפניות ליהושע בריינר - joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully