וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בהשלכת נעל על ביניש הורשע בתקיפה

20.6.2010 / 16:15

פיני כהן, הורשע בתקיפה שגורמת חבלה ובביזיון בית המשפט. פסק הדין התקבל לאחר שכהן סירב להעיד במשפטו. כהן, שהשליך נעל לעבר נשיאת העליון התפרץ גם היום במהלך משפטו

פיני כהן, שהשליך לעבר נשיאת בית המשפט העליון נעל הורשע היום (ראשון) בתקיפה שגורמת חבלה של ממש וביזיון בית המשפט. פסק הדין התקבל לאחר שהנאשם סירב להעיד. את רצף ההתפרעויות שלו הוא המשיך גם היום במהלך הדיון במשפטו, כהן התפרץ לעבר השופט ושב וקרא קריאות נגד ביניש ונגד השופט פיליפ מרכוס, זאת לאחר שלא ניתן לו לדבר לפני עדותו. הוא הוצא מהאולם על ידי משמר בתי המשפט.

בתחילת הדיון אמר כהן כי הוא מבקש לומר כמה מלים לפני שמתחילים. "אני חמישה חודשים עצור. אני עדיין לא דיברתי שום דבר. נתתי לבית המשפט לנהל את כל העניינים פה והכל חד סיטרי", אמר. "אתם עושים מה שאתם רוצים. מדוע אני לא יכול להוכיח את טענותיי ולשאול את השופטת שאלות? איזה מן משפט זה? אתם רוצים להכניס אותי לבית הסוהר, תכניסו. ארבע שנים דרכו עלינו. לקחו את לחם יומנו. שש שנים אתם מנסים לקבור את הסיפור מתחת לאדמה. אני רוצה לשאול את הנשיאה שאלות, מדוע לא מאפשרים לי? מה עשיתי? אנסתי, רצחתי, אני אייכמן?".

בשלב זה החל כהן לצעוק לעבר השופט שמעון פיינברג. "אתם מנצלים את הכוח שלכם נגדי. בתי סוהר, רדיפת השוטרים והכל יוכח אחד לאחד. היא (ביניש) מושחתת והיא משחיתה אתכם. אתם מושחתים בגללה. היא מחייבת אתכם להיות כאלה. במשפט הזה היא מחייבת אתכם. אני מסוכן? על מי הרמתי יד?", אמר. "בושה וחרפה למדינת ישראל. בושה וחרפה לרדוף אותי בצורה כזאת. זו הגבורה שלכם? להכניס אותי לבית הסוהר ולעשות מה שאתם רוצים ואיך שאתם רוצים. תעשה לי מה שאתה רוצה".כהן הוצא מהאולם לאחר שניסה להתקדם לעבר השופט. לאחר מכן נמשעו עדויות אחרות בתיק, ולבסוף הוא הורשע.

נקמה על פסיקת ביהמ"ש לענייני משפחה

כתב האישום נגד כהן, בן 52, הוגש לפני כחצי שנה בבית משפט השלום בירושלים, זאת לאחר שכהן השליך נעל לעבר ביניש. ביניש נאלצה לקבל טיפול רפואי ראשוני בעקבות התקיפה, הנעל פגעה בפניה, שברה את משקפיה ולאחר מכן היא טופלה מחוץ לאולם בית המשפט, אך לא היה צורך לפנותה לבית החולים.

כהן סיפר בחקירתו כי ביצע את המעשה כנקמה על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה נגדו והביע חרטה על המעשה. לשוטרים סיפר כהן, כי השופטת "מיררה את חייו במשך זמן ממושך ולכן החליט לנקום בה". כשהשליך התוקף את נעליו צעק לעבר ביניש, "מושחתת של פיליפ מרכוס", כהן חשוד גם כי איים על השופט מרכוס, המכהן בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים ודן בעבר בתיק בעניינו.

שלושה חודשים מאוחר יותר הגיב כהן לכתב האישום נגדו. בעת הדיון בכתב האישום בבית משפט השלום בירושלים אמר פרקליטו, עורך הדין דוד ונטורה, כי "לא היתה לו כוונה בשום מקרה לפגוע. זה היה מעשה של פרובוקציה ולא במטרה לפגוע בנשיאה או בכל אדם אחר".

היום כאמור שוב מזגו הסוער של כהן מתבטא בתוך כותלי בית המשפט ונראה שעדיין הוא חש זעם כלפי ביניש וגם כלפי השופט מרכוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully