וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: השליך נעל על שופטת העליון ביניש

לאחר שזרק נעל על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, מואשם פיני כהן בתקיפה שגורמת לחבלה, היזק בזדון ובזילות בית המשפט. מעצרו של כהן הוארך בחמישה ימים

יצחק סברדלוב

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכה: דורון שטיין. קריינות אילן שניג)

בבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד פיני כהן, תושב העיר בן 52, שהשליך אתמול נעל על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. כהן מואשם בתקיפה שגורמת לחבלה של ממש, היזק בזדון ובזילות בית המשפט. נשיאת בית משפט השלום שולמית דותן האריכה את מעצרו של כהן בחמישה ימים.

ביניש קיבלה טיפול רפואי ראשוני בעקבות התקיפה, לאחר שהנעל פגעה בפניה ושברה את משקפיה ולאחר מכן טופלה מחוץ לאולם בית המשפט, אך לא היה צורך לפנותה לבית החולים.

כהן סיפר בחקירתו כי ביצע את המעשה כנקמה על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה נגדו והביע חרטה על המעשה. בתוך כך, הודיעו נשיאי בתי המשפט בישראל על החלטתם לקיים מפגש חירום בעקבות תקרית השלכת הנעליים לעברה של השופטת ביניש. המפגש יתקיים היום בבית המשפט העליון.

לשוטרים סיפר כהן כי השופטת "מיררה את חייו במשך זמן ממושך ולכן החליט לנקום בה". כשהשליך התוקף את נעליו צעק לעבר ביניש, "מושחתת של פיליפ מרכוס", כהן חשוד גם כי איים על השופט מרכוס, המכהן בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים ודן בעבר בתיק בעניינו.

"פגיעה במוסד קדוש"

עו"ד אריה רוזנברג, שייצג בעבר את פיני כהן במשפט כנגד גרושתו טען היום כי אינו מופתע מהמעשה. "מדובר בבן אדם שיש לו סף עצבים נמוך וכעסים על כל העולם. הוא כנראה רצה לבצע פרובוקציה או פשוט רוצה להיעצר". רוזנברג סיפר כי לפני כארבע שנים הותקף גם הוא על ידי כהן שלא היה מרוצה מתוצאות ההליך המשפטי בעניינו: "הוא הגיע למשרדי והכה אותי בקביים, לאחר שהתחזה לנכה ונכנס כך למשרד. הוא שבר לי את היד, הפך לי את המשרד ותמורת הדבר הזה קיבל מאסר של 9 חודשים, אבל כנראה זה לא הספיק כדי להרתיע אותו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר מפולין לביניש ודרש בשלומה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "ראש הממשלה הביע זעזוע עמוק על מעשה התקיפה וגינה בתוקף כל ביטוי של אלימות". בשיחת הטלפון עם ביניש אמר לה נתניהו: "אני מזועזע. אסור לפגוע בבית המשפט ואין להעלות על הדעת פגיעה בנשיאת בית המשפט העליון. אני מחזק אותך ואת כל מערכת המשפט".

גם נשיא המדינה שמעון פרס, אשר נמצא בברלין לרגל יום השואה הבינלאומי, התקשר לנשיאה אף הוא ושאל לשלומה. בשיחה אמר הנשיא לביניש: "הפגיעה בך היא פגיעה במוסד קדוש של מדינת ישראל ואסור לעבור על זה לסדר היום. תהיי חזקה, לבי איתך ושמרי על עצמך". ביניש השיבה לנשיא כי "מאוד מרגשת אותי העובדה שהתקשרת. תודה על הדאגה, אני אהיה בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully