וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר השייטת: "כשל במודיעין ובהפעלת הכוח"

ביחידת הקומנדו של צה"ל סיימו לערוך תחקיר בעקבות הפשיטה על המשט שעשה דרכו לעזה. התחקיר מצביע על פגמים בהיערכות לפעולה בתחום המודיעין ובדרך הפעלת הכוח

דובר צה"ל

(צילום ארכיון: דובר צה"ל)

התחקיר של שייטת 13 בעניין הפשיטה על המשט שעשה דרכו לעזה, מצביע על ליקויים בהיערכות לפעולה בעיקר בתחום המודיעין ועל פגמים בדרך הפעלת הכוח. כך דווח הבוקר (ראשון) בקול ישראל. התחקיר קובע כי לא הובאה בחשבון התקפה המונית על הלוחמים וכי אלה פעלו נכון במצב שנוצר.

במהלך התחקיר, העלו הלוחמים שאלות רבות ובעיקר מדוע כוח התצפית לא זיהה את ההיערכות של עשרות הפעילים לתקוף את הפושטים. בין השאר נאמר כי הפשיטה על הסיפון היתה צריכה להיעשות לאחר שימוש בזרנוקי מים וברימוני גז.

בסוף השבוע אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון במסיבת עיתונאים כי הרכב ועדת טירקל שהסמיכה ממשלת ישראל לבדיקת אירועי המשט לעזה חסר ייצוג בינלאומי הולם, דבר אשר פוגם באמינות הוועדה. באן הדגיש את דרישת מועצת הביטחון של האו"ם לביצוע בדיקה חסרת פניות של האירועים, במהלכם נהרגו תשעה מפעילי האונייה הטורקית "מרמרה", וציין כי "בלא שיתוף פעולה מלא מצד ישראל, יהיה קשה לבצע חקירה מקיפה ומהימנה".

באן חזר על הצעתו לכונן ועדת בדיקה בינלאומית לאירועי המשט, והסביר כי הוא ממשיך לקיים מגעים עם ממשלת ישראל בנושא. לדבריו, שתי החקירות עשויות להשלים זו את זו. "כשם שאני מאמין שישראל מסוגלת לבצע חקירה מבית, כך גם נדרשת חקירה נוספת שתגביר את אמינות הממצאים ברמה הבינלאומית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully