וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ראש ארגון המורדים הסוני הוצא להורג

מנהיג ארגון המורדים הסוני באירן ג'ונדאללה, האחראי להתקפות רבות נגד גורמי שלטון בדרום-מזרח המדינה, הוצא להורג בתלייה בגין מעורבות בפעולות טרור

מנהיג הארגון מורדים הסוני באירן ג'ונדאללה הוצא הבוקר (ראשון) להורג בתלייה בבית סוהר במדינה בגין מעורבות מהתקפות "טרור", כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי הדיווח, "עבדולמאלכ ריגי נתלה היום עם עלות השחר. הוא הורשע בפשעים רבים, כמו תכנון התקפות קטלניות רבות, והריגת עשרות אזרחים חפים מפשע".

ריגי נעצר בפברואר כשטס מדובאי לקירגיזסטן, ארבע החודשים אחרי שארגונו נטל אחריות על פיגוע במחוז בלוצ'יסטן בו נהרגו עשרות בני אדם, כולל בכירים במשמרות המהפכה. לפי סוכנות הידיעות IRNA, ריג'י הודה בהאשמות נגדו, כולל התקפות על אזרחים וניהול קמפיין דיסאינפורמציה נגד אירן. אחיו, עבדולחמיד, הוצא להורג בתלייה באשמת "טרור" לפני פחות מחודש.

אירן, מדינה בעלת רוב שיעי, מאשימה את פקיסטן, בריטניה וארצות הברית בתמיכה בארגון הסוני על מנת ליצור חוסר יציבות בדרום-מזרח המדינה, היכן שרוב הסונים חיים. שלושת המדינות מכחישות את ההאשמות. הארגון טוען כי הוא נלחם נגד ההנהגה השיעית בטהרן על מנת להבטיח את זכויות המיעוט הסוני בבלוצי'סטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully