וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת שוב רוצים לדבר על הגרעין האירני

למרות הסנקציות הבינלאומיות והלחץ הגובר, נשיא צרפת מנסה להחזיר את אירן לשולחן המו"מ. סרקוזי קרא לפתוח בשיחות על תוכניתה הגרעינית במסגרת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית

הסנקציות הבינלאומיות הוטלו על אירן, ארצות הברית אך החמירה וגם האיחוד האירופי אישרו גרסה חמורה יותר לסנקציות וכעת נראה כי צרפת מנסה להחזיר את אירן לשולחן המשא ומתן.

לאור הצהרות אירן כי תמשיך לפעול להשגת טכנולוגיה גרעינית, אמר היום (שבת) נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי ארצו מוכנה לפתוח בשיחות עם אירן על תוכנית הגרעין שלה במסגרת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, "ללא דיחוי". סרקוזי אמר את הדברים למקבילו הרוסי דימיטרי מדבדב.

דובר מטעמו של סרקוזי אמר כי "השיחות עם טהרן ייערכו על בסיס המאמצים של ברזיל וטורקיה והתגובה להם כפי שהועברה על ידי רוסיה, צרפת וארצות הברית". הדובר הוסיף ואמר כי "סרקוזי הזכיר כי נרצה לעורר מחדש את המשא ומתן של שש המעצמות עם אירן על כל נושא הגרעין".

כאמור, דווח כי אירן הודיעה שהסנקציות החדשות שהטיל האיחוד האירופי עליה לא ירתיעו אותה מלהתקדם להשגת טכנולוגיה גרעינית, כך צוטט סגן שר החוץ האירני עלי אחאני בסוכנות הידיעות האירנית. על פי הדיווח, בפגישותיו האחרונות עם דיפלומטים גרמנים, הזהיר אחאני כי "החלטת האיחוד להחרפת הסנקציות היא הרסנית", ושהיא הגיעה בזמן שבטהרן התלבטו האם להיענות להצעת האיחוד האירופי לצעוד בנתיב ההידברות.

עוד דווח כי אחאני הדגיש כי סנקציות האיחוד "לא ירתיעו בשום פנים ואופן את נחישות העם האירני ומנהיגיו מלהגיע להשגת יכולות גרעיניות לגיטימיות תחת פיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

הסנקציות שהאיחוד האירופי הטיל על אירן הן ביטוי של החלטת שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון להקפיא את המו"מ והמסחר עם אירן. כמו כן ננקטות על טהרן סנקציות מצד מועצת הביטחון של האו"ם, שאישרה בתחילת החודש סנקציות נוספות על האומה האירנית, והסנקציות הנפרדות שהטילה ארצות הברית על המסחר עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully