וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייתוללה פסק נגד החזקת כלב כי "אינו נקי"

נאסר מכרם שיראזי פסק שאסור להחזיק כלב כחיית מחמד שכן מדובר בחייה ש"איננה נקייה" ושהמנהג נובע מחיקוי עיוור של תרבות המערב. "צריך לשמור על המוסר", הוסיף שיראזי

איש דת בכיר באירן פסק לאחרונה כי כלבים הם בעל חיים "לא נקי" ושאסור להחזיק בכלב כחיית מחמד בפסיקה המותחת ביקורת על אורח החיים המערבי, כך דיווח הבוקר (שבת) עיתון באירן. בהוצאת ה"פתווה", הפסיקה באיסלם, הצהיר האייתולה נאסר מכרם שיראזי באופן ברור כי המנהג צריך להיפסק.

"יחסים קרובים עם כלבים הם חיקוי עיוור של המערב", צוטט שיראזי כאומר בעיתון המקומי "ג'אוואן". "יש אנשים רבים במערב שאוהבים את כלביהם יותר מאשר את נשותיהם וילדיהם", הוסיף. כלבי שמירה וכן כלבים המסייעים בשמירה על עדרי בקר מקובלים באירן, אולם אירני שיסיע ברכבו כלב עלול להיעצר על ידי המשטרה ולהיקנס על כך. הקוראן אינו אוסר מפורשות על החזקת כלבים, אמר איש הדת הבכיר, אולם על פי המסורת האיסלמית יש לאסור על כך. "יש באיסלם מסורות רבות לפיהן כלבים אינם נקיים".

פרשנויות של הלכות איסלמיות הנוגעות לבני אדם ומנהגיהם היוו מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979 קרקע לוויכוחים רבים. כך למשל, בראיון שהעניק לטלוויזיה הממלכתית בשבוע שעבר, אמר הנשיא האירני מחמוד אחמדינג'ד כי אל לה למשטרה ל"הציק" לנשים שלא הצליחו לכסות את שיער ראשן באופן מלא על ידי החיג'אב. אחמדינג'ד אמר את הדברים לאור מדיניותה חסרת הסובלנות של משטרת המוסר במדינה.

עמדתו ה"ליברלית" של הנשיא האירני זכתה לביקורת מצד אנשי דת בכירים ופוליטיקאים שמרנים. האייתולה אחמד ג'אנאטי אמר בתגובה לדבריו של אחמדינגד כי "הייתי שמח אם הוא לא היה אומר את הדברים הללו על החיג'אב". ג'אנאטי הוסיף כי "אנחנו מתמודדים עם אתגרים רבים, פוליטיים וכלכליים, אולם אסור להתעלם מנושאי המוסר והאתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully