וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכותנו לעצור המשט הלבנוני בכל האמצעים"

שגרירת ישראל באו"ם גבריאלה שלו הודיעה למזכ"ל באן קי מון כי "ישראל שומרת על זכותה להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע מהספינות הלבנוניות להפר את הסגר הימי על עזה"

חיזבאללה הודיע אמש (שישי) שאנשיו לא יקחו חלק במשט הנשים הלבנוני שאמור לצאת לרצועת עזה. "חיזבאללה החליט למן הרגע הראשון להתרחק מהיוזמה ההומניטארית ולא לסייע לה בלוגיסטיקה ובכח אדם על מנת שלא לתת לאויב הישראלי תירוץ לתקוף את משתתפיה", נאמר בהצהרה שפרסם הארגון. "חיזבאללה מאמין שהמאמץ האזרחי למטרות שלום יזכה להצלחה", צוטט הארגון בסוכנות הידיעות הצרפתית.

במסגרת היוזמה, אמורות פעילות לבנוניות לצאת במשט לעבר רצועת עזה על סיפון הספינה "מרים" במטרה לשבור את המצור הישראלי המוטל עליה. אל הנשים יתלוו גם פעילים אירופאים ועיתונאים. עם זאת, מארגני המשט טרם הודיעו על תאריך יציאה רשמי להפלגה.

למרות ההצהרה של חיזבאללה, שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, הודיעה כי ישראל עשויה להשתמש בכוח צבאי כדי לחסום את ספינות המשט הלבנוני. "ישראל לא יכולה לשלול את האפשרות שפעילי טרור או כלי נשק יוברחו על סיפון ספינות המשט הלבנוניות", כתבה שלו למזכ"ל האו"ם באן קי מון. "ישראל שומרת על זכותה בהתאם לחוק הבינלאומי להשתמש בכל האמצעים הדרושים בכדי למנוע מהספינות להפר את הסגר הימי המוטל על רצועת עזה".

שלשום אמר שר הביטחון אהוד ברק כי לבנון תישא באחריות לאלימות אם המשט ייצא לדרכו. "ישנן ידיעות בתקשורת על כוונה להשיט שני כלים מלבנון לישראל, ואני אומר בבהירות לממשלת לבנון: אתם אחראים לכלי שיט היוצאים מנמליכם עם כוונה ברורה וידועה מראש לנסות לשבור את הסגר הימי על עזה".

"יש אחריות לממשלת לבנון, שמנמליה יוצאים כלי שיט כאלה, למנוע העמסת חומרי לחימה, נשק, תחמושת, חומרי נפץ וכיו"ב שיכולים להביא אחר כך לעימות אלים ומסוכן במידה והספינה תסרב לבוא לאשדוד", סיכם ברק.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully