וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לחקור את המהומות בקירגיזסטן"

לאחר שנשיאת קירגיזסטן טענה כי מניין ההרוגים בדרום המדינה מגיע ל-2,000 קוראת הערב ארה"ב לפתוח בחקירה בינלאומית של המהומות. כ-400,000 איש נעקרו מבתיהם

ארצות הברית קראה הערב (שישי) לפתוח בחקירה בינלאומית של המהומות בקירגיסטן. מוקדם יותר היום אמרה נשיאת קירגיסטן כי מניין ההרוגים במהומות גדול ככל הנראה מהנתון הרשמי העומד על 190 ועשוי להגיע לכ-2,000 הרוגים. לדברי הנשיאה המהומות החלו כהתקפות מכוונות ומוכננות.

הבוקר תיאר רוברט בלייק, העוזר של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, את המצב בדרום קירגיזסטן כ"משבר הומניטרי". בלייק אמר את הדברים לאחר שביקר במחנות הפליטים הסמוכים באוזבקיסטן. לדבריו, "ארה"ב מודאגת מאוד בעקבות הדיווחים על האלימות המתמשכת בדרום קירגיזסטן. על הממשלה הזמנית לנקוט מיידית בצעדים על מנת להפסיק את האלימות".

על פי נתונים שפרסם אמש המשרד לעניינים הומניטריים של האו"ם מספר התושבים שנעקרו מבתיהם כתוצאה מהמהומות האתניות בקירגיזסטן הגיע ל-400,000,. כ-300,000 ברחו מבתיהם, וכ-100,000, לא כולל ילדים, מצאו מקלט באוזבקיסטן השכנה.

הממשלה הקירגיזית האשימה את הנשיא המודח קורמנבק בקייב בהתססת האלימות. בקייב, הנמצא בגלות בבלארוס, הכחיש את ההאשמות. בנו מקסים נעצר בלונדון בתחילת השבוע, וממשלת קירגיזסטן ביקשה את הסגרתו.

הממשלה אף מסרה כי היא נחושה לקיים ב-27 משאל עם על שינוי חוקתי שלדבריה יהפוך את קירגיזסטן למדינה דמוקרטית יותר. אולם אם יפרצו שוב מהומות יהיה לה קשה מאוד לארגן את המשאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully