וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "לא נתנגד לביטול מאסר האמהות"

גיל סימה וגלעד גרוסמן

18.6.2010 / 13:00

המשטרה והיועמ"ש יהודה וינשטיין קיימו התייעצות לגבי עמדת מערכת אכיפת החוק כלפי האמהות מעמנואל. בעקבות המלצה של משרד הרווחה, לפיה מוטב שלא לשלוח את האמהות לכלא, הודיעה הפרקליטות כי היא לא תתנגד לביטול צווי המאסר שלהן

גדעון צנטנר

(צילום: נועם אשל וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, קיימו אמש (חמישי) התייעצות לגבי העמדה של מערכת אכיפת החוק כלפי האמהות מעמנואל. היועץ הרעיף שבחים על האיפוק שגילתה המשטרה, שמנעה הסלמה, לצד הנחישות לקיים את החלטת בג"ץ. לאחר שעורך דינן של האמהות הגיש בקשה לבטל את מאסרן, פנו בפרקליטות למשרד הרווחה לקבל את חוות דעתם.

במשרד הרווחה המליצו שבשל טובת ילדיהן של האמהות, מוטב להסתפק במאסרם של האבות ולא לשלוח את האמהות לכלא. בלילה הגישה הפרקליטות לבית המשפט את עמדתה ביחס לבקשה שהגישו ההורים, ושם הבהיר היועץ שהוא מוחה מחאה חריפה על התנהלות ההורים, שלא מכבדים את פסיקת בית המשפט ועושים דין לעצמם. אך ציין כי בשל שיקולים של טובת הקטינים, הפרקליטות לא תתנגד לבקשה לבטל את צווי המאסר של האמהות.

בתוך כך, בחסידות סלונים קיבלו בגאווה את הצעד בו נקטו 35 האבות לתלמידות מעמנואל, שקיבלו על עצמם את הכרעת שופטי בג"ץ והתייצבו אתמול למאסר. אחד ממקורבי החסידים אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "זה אולי היה לילה קשה עבורם, אבל מבחינה מסוימת זה גם יום מאושר, שהם יודעים שהלכו לקדש את השם".

הבוקר הודיע בג"ץ כי הוא החליט לעכב את אכיפת צווי המאסר ל-22 האמהות שלא התייצבו אתמול למאסר, עד לדיון שיתקיים בנושא ביום ראשון. אתמול הגישו הנשים בקשה לשחרר אותן מחובת התייצבות למאסר בשל שורה של נסיבות אישיות. בהחלטתו כתב השופט אדמונד לוי שבשל העובדה שהבקשה הוגשה בשעה מאוחרת, התעורר קושי לזמן את הרכב השופטים בשישי בבוקר לדון בבקשה, ולכן הדיון יתקיים בראשון בבוקר. עד אז מעוכב מאסרן של הנשים.

רבבות חרדים מפגינים בירושלים כנגד החלטה לאסור את הורי התלמידות מעמנואל- יוני 2010. עומר מירון
רבבות חרדים מפגינים בירושלים כנגד החלטה לאסור את הורי התלמידות מעמנואל- יוני 2010/עומר מירון

על רקע החלטת בג"ץ מהבוקר אמר אחד מהעסקנים היותר בולטים בעדה החרדית כי "למרות הזעם שיש לנו על אותם הורים מעמנואל, אשר ככל הנראה הלכו צעד אחד יותר מדי קדימה, אין ספק שאתמול נפרץ השבר והמלחמה נגד בית המשפט העליון מתחילה". בעדה החרדית סבורים כי האירועים עוררו זרמים נוספים, לאו דווקא חרדים, שמתארגנים בבקשה לדרוש קיום בחירות לשופטי העליון. אחד מעסקני העדה אמר כי "בכל מדינות העולם עושים בחירות לשופטי העליון, אז למה שאצלנו, ב'מדינת אם כל הבחירות', זה לא יתקיים?"

בסביבתן של 22 האמהות אמרו הבוקר כי אם יחליט בג"ץ להורות על מעצרן, הן לא מתכוונות לשתף פעולה עם המהלך. מקורב של האמהות אמר לוואלה! חדשות כי "הנשים אינן מתכוונות להסגיר את עצמן. אם תתקבל החלטה לאסור אותן, הן פשוט ייעלמו ולא יראו אותן".

עמותת "נוער כהלכה" שעתרה לבג"ץ בנוגע להפרדה בעמנואל, הגישה במהלך הבוקר את תגובתה לבקשת ההורים, לבטל את המאסר שנגזר על 22 האמהות. העמותה ביקשה מבית המשפט לשקול מחדש את שחרור כל ההורים, כולל אלה שנכנסו כבר אתמול לכלא.

פרקליטי העמותה כתבו בתגובה כי "בנסיבות שנוצרו בתיק זה, שמהן עולה בבירור כי ההורים ימשיכו לבזות את פסק הדין ולא ישיבו את בנותיהן לבית הספר, מבקשים העותרים מבית המשפט לשקול מחדש את שחרור כל ההורים מבית הסוהר, ולבחון הפעלת חלופות אחרות שקיימות בהליך הביזיון ואוזכרו בפסק דינו והחלטותיו של בית המשפט הנכבד (כגון שלילת תקצוב ורשיון). כך במיוחד לאחר שהמסר שעמד ביסוד העתירה בדבר החובה להפסיק את האפליה הפסולה ולכבד את פסקי דינו של בית המשפט הושג, ולו בחלקו".

עדכון ראשון: 11:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully