וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה אישרה שורת סנקציות נוספות נגד אירן

שבוע אחרי שמועצת הביטחון של האו"ם אישרה סבב סנקציות רביעי נגד אירן, אישרו ראשי האיחוד האירופי צעדים מחמירים נוספים שנועדו לפגוע בענף האנרגיה במדינה ולהשיב את אירן לשולחן הדיונים

מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו היום (חמישי) על החלת סנקציות "בלתי נמנעות" מחמירות יותר על אירן. במהלך כינוס פסגה בבריסל, אושרה שורת ההגבלות החדשות הכוללת נקיטת צעדים לחסום השקעות בתחום הנפט והגז, והצרת יכולות הזיקוק והפקת גז של הרפובליקה האיסלמית.

אלה צעדים חמורים יותר מהסנקציות שהתקבלו במועצת הביטחון של האו"ם לפני שבוע, ומיועדים ללחוץ על טהרן לשוב לדיונים על תכנית העשרת האורניום שלה. "מה שדרוש הוא משא ומתן רציני על תכנית הגרעין של אירן ונושאים אחרים הנוגעים לצדדים", נאמר בהחלטה.

הצעדים עשויים להיכנס לתוקף בתוך מספר שבועות. הם מתמקדים בסחר, בנקאות בביטוח, כמו גם בענף התחבורה של אירן, כולל שילוח ימי ואווירי. כמו כן, הוטלו איסורים חדשים על מתן ויזות והקפאת נכסים על משמרות המהפכה האירניות.

חשש אירופי מגרעין האירני

בהתאם לסנקציות בענף האנרגיה, תיאסר "השקעה חדשה, סיוע טכני והעברת טכנולוגיות, ציוד ושירותים קשורים לתחומים הללו, במיוחד הנוגעים לזיקוק, המסה וטכנולוגיית גז טבעי". הצעדים הללו צפויים להפעיל לחץ כלכלי רב על אירן, שהיא יצואנית הנפט הגולמי החמישית בגודלה בעולם, אולם בעלת יכולות זיקוק מוגבלות. כמו כן, היא יושבת על המרבץ השני בגודלו בעולם של גז טבעי.

"המועצה האירופית מביעה צער רב שאירן לא ניצלה את ההזדמנויות הרבות שהוצעו לה כדי להסיר את חשש הקהילה הבינלאומית לגבי תכנית הגרעין האירני", אמר אחד ממנהיגי האיחוד. מקורות דיפלומטיים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי למספר מדינות האיחוד, במיוחד לגרמניה, שלה השקעות גדולות בסקטור הנפט והגז באירן, היו חששות בנוגע להידוק הסנקציות. אולם בסופו של דבר, כל המדינות המשתתפות תמכו בנוסח ההודעה, לפיה המנהיגים מביעים את "חששם העמוק מתכנית הגרעין של אירן".

במקביל לצעדי האיחוד האירופי, גם הקונגרס האמריקאי פועל לגבש רשימת הגבלות חדשות משלו, שמיועדות להוסיף שיניים לסנקציות של האו"ם.

רוסיה מתחה ביקורת על החלטת האיחוד היום. "אנו מאוד מאוכזבים שארצות הברית והאיחוד האירופי לא שועות לקריאתנו להימנע מצעדים כאלה", כך צוטט סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב בסוכנות ידיעות רוסית. בתוך כך, משרד החוץ הרוסי פרסם הודעת גינוי לסנקציות הנוספות שהטיל האיחוד. בהודעה תקפה רוסיה את הניסיון של האיחוד "למקם את עצמו מעל להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם", וטענה כי מדובר בהחלטה "שאינה מתקבלת על הדעת".

עדכון ראשון: 16:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully