וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס בארה"ב: "מגנים את טורקיה"

גורמים בכירים בבית המחוקקים האמריקאי הזהירו, כי אם טורקיה תמשיך בקו הנוכחי מול ישראל, יחסיה עם וושינגטון ייפגעו. "תמיכת טורקיה באירן מבישה"

ארה"ב איננה מתעלמת מהמתקפה הטורקית על מדיניות ישראל: גורמים בבית הנבחרים האמריקאי, הבית התחתון של הקונגרס, אמרו הלילה (חמישי), כי אם טורקיה לא תשנה את הקו אנטי-ישראלי, יחסיה עם ארה"ב ייפגעו. מייק פנס, בכיר בבית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית אמר, כי "יהיה לכך מחיר אם טורקיה תמשיך במסלול הנוכחי של התקרבות לאירן ועוינות כלפי ישראל".

במסיבת עיתונאים שבה השתתפו גם חברי המפלגה הדמוקרטית, גינו המשתתפים את טורקיה על תמיכתה במשט לעזה, וכן את התנגדותה להטלת הסנקציות על אירן. אליוט אנגל, חבר המפלגה הדמוקרטית, כינה את התנהגותה של טורקיה בנושא האירני "מבישה", ואמר כי למרות שטורקיה חברה בנאט"ו, נראה שהיא כבר אינה נושאת עיניה למערב.

בעניין המחיר שטורקיה תשלם על קו הזה, אמר מייק פנס, כי הוא ישקול לתמוך בגינוי טורקיה בקונגרס בגין רצח הארמנים במלחמת העולם הראשונה. כמו כן, 126 מתוך 435 חברי בית הנבחרים חתמו על מכתב שהוגש לנשיא אובמה, ובו דרשו להתנגד לגינוי ישראל בהתשלטות על המשט לעזה.

אתמול חשפו מקורות טורקים, כי ממשלת טורקיה אישרה שורה של סנקציות נגד ישראל על רקע אירועי המשט. על פי הדיווח, הצעדים קרובים מאוד לניתוק היחסים הדיפלומטיים והצבאיים עם ישראל. המקורות צוטטו באתר החדשות הטורקי "אל-אזמנה" כשאמרו כי בנוסף, הוחלט גם להשעות את כל שיתופי הפעולה עם ישראל, "בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully