וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: מוכנים למו"מ, אבל בתנאים שלנו

נשיא אירן הודיע כי ארצו מוכנה לחדש את המו"מ עם המערב על תכנית הגרעין שלה, בתנאי שיתקבלו דרישות שאותן היא תחשוף בקרוב. במקביל, הודיע בכיר אירני, כי יוקמו ארבעה מתקני מחקר גרעיני חדשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בעוד הסקנציות נגד ארצו קורמות עור וגידים, ממשיך נשיא אירן להתריס נגד קהילה הבינלאומית. היום (רביעי) אמר מחמוד אחמדינג'ד כי אירן מוכנה לחדש את שיחות הגרעין עם מעצמות המערב, אם יתקבלו הדרישות שתחשוף בקרוב. במסגרת נאום ששודר בטלוויזיה, המשיך אחמדינג'ד בהפגנת נחישות נוכח האפשרות של סבב סנקציות חדש שיוטל על ארצו, והבהיר כי "דרכה הגרעינית" של אירן אינה נתונה למשא ומתן.

קו ההתנגדות האירנית נמשך גם בהודעה הרשמית, לפיה אירן מתכוונת לבנות ארבעה כורים גרעיניים חדשים למחקר גרעיני.

במסגרת הנאום הטלוויזיוני אמר אחמדינג'ד כי אירן מוכנה לקיים שיחות עם המערב, אך המצב השתנה. זה כעת התור שלנו לעשות צעד שייאלץ אתכם להתנהג", הצהיר הנשיא בהתייחסו למעצמות. "אם הם חושבים שהם יכולים להשתמש במקלות כדי ללחוץ על אירן, אנו אומרים שהאומה האירנית תשבור את כל המקלות שלהם". אחמדינג'ד הוסיף, "הם ייקחו לקבר שלהם את המשאלה לדרוך על הזכויות של האומה האירנית (גם במידה קטנה מאוד)".

בתוך כך, עלי אכבר סלאחי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן, אמר היום כי ארצו תבנה ארבעה מתקני מחקר חזקים יותר. כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית של אירן. מומחים מערבים הביעו ספק ביכולתה של אירן לייצר דלק הדרוש למתקנים כאלה, אך סלאחי אמר שייצורו יושלם לפני ספטמבר.
"אירן מתכננת לבנות יותר מתקני גרעין כדי להפוך ליצואנית של תרופות לסרטן למדינות איסלמיות ואחרות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully