וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבדיה נערכים לחתונת בת המלך והעני

בשבדיה מתכוננים לחתונה המלכותית הראשונה במדינה מזה 34 שנים. לאחר שמונה שנות זוגיות, נסיכת הכתר ויקטוריה תבטיח בסוף השבוע לשמור אמונים למאמן הכושר דניאל וסטלינג

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שבדיה מתכוננת לחתונה המלכותית של נסיכת הכתר ויקטוריה עם בחיר לבה דניאל וסטלינג שתיערך בסוף השבוע בעיר הבירה שטוקהולם. ויקטוריה, בת 31, ודניאל, בעל מכון כושר בן 35, הודיעו בשנה שעברה על ארוסיהם לאחר שמונה שנות זוגיות. אחרי החתונה יקבל דניאל, מפשוטי העם, את התואר הנסיך דניאל, הדוכס מווסטרגוטלנד.

עלות החתונה היא 2.5 מיליון דולרים, סכום שעורר לא מעט ביקורת על רקע המשבר הכלכלי שפקד את אירופה. היא תיערך בקתדרלת שטוקהולם, שעוברת בימים אלה ניקוי ושיפוץ לקראת האירוע המשמח. לאחר הטקס ייסע הזוג בכרכרת סוסים ברחבי העיר, הממורקת ומקושטת בפרחים. הטקס ישודר בשידור חי בטלוויזיה ועשרות אלפי אנשים צפויים למלא את הרחובות כדי לברך את הזוג הצעיר.

מלכת הריקודים

פסטיבל החתונה יתחיל מחר, עם ארוחה פרטית שוויקטוריה ודניאל עורכים למקורביהם. ביום שישי ממשלת שבדיה תערוך ארוחה וקונצרט עבור בית המלוכה – המלך גוסטאף, המלכה סילביה, ויקטוריה ודניאל ואורחי כבוד אחרים.

בקונצרט צפויים להופיע להקת רוקסט, וייתכן שגם תושמע יצירה חדשה שהולחנה בידי חבר להקת אבבא בני אנדרסון. אבבא גם ביצעה את שירה "דנסינג קווין" בחתונה המלכותית האחרונה שהיתה בשבדיה, זאת של הוריה של ויקטוריה ב-19 ביוני 1976.

בני מלוכה מרחבי העולם צפויים להשתתף בחתונה, ביניהם מרגרטה מלכת דנמרק ובעלה הנסיך הנריק. המלך הארלד והמלכה סוניה מנורווגיה, המלכה ביאטריקס מהולנד, הנסיך הירוהיטו מיפן, והנסיך אדוארד מבריטניה.

שבדיה היא מונרכיה חוקתית, ולמלך אין כוח פוליטי, אך הוא פופולרי מאוד. ויקטוריה הפכה ליורשת העצר ב-1980 לאחר רפורמה חוקתית שקבעה כי הכתר יועבר לילדו הבכור של המלך ללא קשר למינו.

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully