וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: תטילו עלינו סנקציות - ונתקוף

הנציג הצפון קוריאני באו"ם הודיע כי כל צעד "עוין" שיינקט מצד מועצת הביטחון בתגובה להטבעת הספינה הדרום קוריאנית יביא לתגובה צבאית. משנשאל לכוונתו, אמר הנציג סין סון הו: "אתם מוזמנים להחליט בעצמכם"

האם קוריאה הצפונית מתכננת תקיפה צבאית כנגד מועצת הביטחון של האו"ם? הנציג הקבוע של קוריאה הצפונית באו"ם סין סון הו איים הלילה (רביעי) על מועצת הביטחון, ואמר כי כל צעד "עוין" שתנקוט המועצה בתגובה להטבעת הספינה הדרום קוריאנית בסוף חודש מרץ, יביא לתגובה צבאית. זאת בעקבות בקשתה של דרום קוריאה מהמועצה להחליט על צעדי ענישה נגד הצפון. פיונגיאנג מכחישה בתוקף את ההאשמות בדבר מעורבותה בתקרית, שבה טיל טורפדו הטביע את אונייה וגרם למותם של 46 בני אדם.

"אם מועצת הביטחון תשחרר כל מסמך שייצא נגדנו, יגנה אותנו או יטיל בנו דופי – אני בעצמי לא אוכל לעשות דבר, אך התגובה תינקט על ידי הצבא", אמר הנציג הצפון קוריאני במסיבת עיתונאים. סין, שבחר באופן נדיר לפנות אל הכתבים באנגלית, נשאל על כוונת דבריו, והשיב כי "במקרה של החלטה מהסוג שציינתי, אאבד את עבודתי". הוא הוסיף כי "הצבא עוסק בשלו, וזו עבודתו – להגיב. זו תשובתי לשאלה. אתם מוזמנים להחליט בעצמכם לגבי משמעות הדברים".

סין הזהיר עוד כי המצב בגזרה הקוריאנית נותר מתוח, בעקבות "פעולותיו ההרסניות וחסרות האחריות" של הדרום. הוא ציין כי נוצרה באזור קונסטלציה "שבירה ביותר, אשר עלולה להוביל לפריצתה של מלחמה בכל עת". הנציג הצפון קוריאני באו"ם הוסיף כי בכל מקרה, "העם או הצבא הצפון קוריאני ירסק את כל מי שיתקוף אותו". בדברים דומים שאמר אתמול, הזהיר סין את הדרום מפני זיוף תוצאות החקירה על הנסיבות שהביאו להטבעת הספינה.

בחודש שעבר קבעה ועדת בדיקה בינלאומית בראשות גורמים צבאיים בדרום קוריאה, כי צוללת של צפון קוריאה שיגרה טיל טורפדו לעבר האונייה צ'אונן וגרמה לבקיעתה לשניים ולמותם של 46 מלחים. באמצעי התקשורת הרשמיים בצפון קוריאה פורסמה אז הכחשה של הממצאים. מדובר בתקרית החמורה בין המדינות ביותר מאז סיום המלחמה ב-1953, והפעם הראשונה שבה הדרום דורש תגובה מצד מועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully