וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משבר? אושרה בנייה ברמת שלמה בי-ם

למרות התנגדותו של הממשל האמריקאי, הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את פרוטוקול הישיבה בה הוחלט על הקמת 1,600 יחידות דיור בשכונה שבצפון-מזרח העיר. המשמעות: הבנייה תוכל כעת לצאת לדרך

הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אישררה בצהריים (רביעי) את פרוטוקול הישיבה בה הוחלט על הקמת 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בצפון-מזרח העיר. כך דווח בגלי צה"ל. האישרור מקנה להחלטה על הבנייה תוקף חוקי ולמעשה מאפשר את קידום המיזם השנוי במחלוקת.

לפני כחצי שנה אישרה הוועדה את התוכנית להרחבת השכונה בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל – דבר שעורר כעס רב בקרב האמריקאים וגרם לקרע ביחסים בין המדינות.

בשל הכעס האמריקאי, אשרור הפרוטוקול התעכב במשך החודשים שחלפו מאז ביקורו של ביידן. לאחר אשרורו היום, אמר עורך הדין יאיר גבאי, חבר בוועדת התכנון והבנייה, כי "בשעה טובה המיזם הזה יוצא לדרך, ואחריו נקדם פרויקטים רבים אחרים לזוגות צעירים בכל רחבי ירושלים".

נציגיה הרשמיים של ישראל שבו וחזרו על המחייבות של הממשלה להמשיך ולבנות במזרח ירושלים, ורמזים לאישור הבנייה ברמת שלמה ניתן היה למצוא בדברי שר הפני אלי ישי לפני כחודש לביטאון ש"ס "מיום ליום. "אני שב ומצהיר: הבנייה בירושלים לא תוקפא", אמר השר ישי שהורה בזמנו לכנס את ועדת התכנון והבנייה כדי להשיג את האישורים הנדרשים להמשך הבנייה ברמת שלמה.

השר ישי התייחס לפרסומים לפיהם ישראל הסכימה להקפיא לשנתיים את הבנייה בשכונה במזרח ירושלים, ואמר: "ממילא התכנון לוקח זמן רב, כך שזה לא שייך לשום הקפאה". ישי הצהיר כי "ממשלת ישראל לא תתקפל בפני האמריקאים. ישראל תבנה בכל מקום בירושלים, בירת מולדתו של העם היהודי לנצח נצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully