וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מבחוח: דיפלומט ישראלי יגורש מאירלנד

אחרי בריטניה ואוסטרליה, מגיע תורה של אירלנד לגרש דיפלומט ישראלי. אירלנד החליטה לגרש בכיר בשגרירות דבלין בשל השימוש בדרכונים איריים מזויפים בפרשת חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח

ממשלת אירלנד הודיעה היום (שלישי) כי היא ביקשה מישראל לגרש בכיר בשגרירות בדבלין. זאת עקב השימוש בדרכונים איריים מזויפים במהלך חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי. הצעד מגיע אחרי תגובות דומות מצד ממשלות בריטניה ואוסטרליה.

שר החוץ של אירלנד, מייקל מרטין, אמר כי תוצאות ועדת החקירה והתחכום של המסמכים המזויפים "מראים בבירור על מעורבות של סוכנות של מדינה או ארגון פלילי בעל אמצעים רבים עם גישה לפרטים של מספר משמעותי של דרכונים איריים". חקירות מטעם ממשלות בריטניה ואוסטרליה הסיקו את אותן מסקנות, אמר מרטין, והוסיף כי ישנן סיבות משכנעות להאמין שישראל אחראית לכך". מרטין: "השימוש הלא חוקי בדרכונים איריים על ידי מדינה לה קשרי ידידות עם אירלנד הוא בפירוש לא מקובל ודורש תגובה נוקשה".

משטרת דובאי טוענת כי ישראל עומדת מאחורי החולייה שהשתתפה בחיסולו של מבחוח. ישראל מעולם לא הגיבה רשמית לטענה הזאת. לדברי שר החוץ האירי מרטין, החקירה לא מצאה הוכחות נוספות הקושרות את הדרכונים האיריים לישראל.

מייקל סירב לחשוף את שמו של הדיפלומט שיגורש או את תפקידו, בהתאם לנהלים דיפלומטיים. "אני רוצה לומר בבירור שהגורם הנדון אינו מואשם או חשוד בפעילות שאינה כשורה", אמר מרטין. "בכך שהוא חייב לעזוב את תפקידו טרם זמנו, הגורם המעורב הוא קורבן של פעולותיה של המדינה אותה הוא מייצג".

ישראל קראה לתגובה האירית צעד "מצער". דובר משרד החוץ יגאל פלמון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "ההחלטה האירית מצערת ואינה עומדת בקנה אחד עם חשיבות היחסים בין שתי המדינות".

(עדכון ראשון: 14:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully