וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: המדיניות של אירופה נגדנו "לא הגיונית"

משרד החוץ האירני מתח ביקורת חריפה על האיחוד האירופי, בשל כוונתו להטיל מגבלות שיפגעו בתעשיית האנרגיה במדינה. "מדיניות המקל והגזר של האיחוד - שגויה"

משרד החוץ של אירן תקף היום (שלישי) את האיחוד האירופי, בעקבות כוונתו להחריף את צעדיו נגד טהרן. דובר המשרד הגדיר את כוונת האיחוד כ"שגויה וכבלתי הגיונית". ביום חמישי צפויים מנהיגי האיחוד לאשר צעדים חריפים יותר מהסנקציות שאישרה בשבוע שעבר מועצת הביטחון של האו"ם נגד תכנית הגרעין של אירן.

שרי החוץ של האיחוד, האחראים על גיבוש עמדת הארגון לקראת ועידת פסגה שתתקים ביום חמישי, הסכימו אתמול בלוקסמבורג על צעדים חריפים יותר מסבב הסנקציות הרביעי של האו"ם, הכוללות איסור על השקעות חדשות בתחום האנרגיה באירן, ועל העברת טכנולוגיות, ציוד ושירותים למדינה. "אנו צריכים לאמץ צעדים מלווים ותומכים", אמרה שרת החוץ של איחוד קת'רין אשטון לאחר הפגישת השרים הממושכת.

"סנקציות לא יעצרו את טהרן"

אף שאירן מזלזלת בפומבי בהשפעה של ההגבלות הבינלאומיות, מומחים אומרים כי הצעדים החדשים שמתכנן האיחוד האירופי יהיו כואבים יותר, מכיוון שהם מכוונים נגד מגזר האנרגיה של המדינה.

"מדיניות המקל והגזר של האיחוד האירופי שגויה ולא הגיונית, מפני שהצעדים לא ייתרו את הנושא", אמר רמין מהמנפרסט, דובר משרד החוץ של אירן, במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלו.

הסנקציות של האיחוד מיועדות לפגוע בסחר הגז והנפט של אירן, יצואנית הנפט הגולמי החמישית בגודלה בעולם. גם הקונגרס האמריקאי מגבש צעדים נוספים נגד האומה האיסלמית.
"סנקציות לא יעצרו את העבודה הגרעינית של אירן. סנקציות יהפכו אותנו להחלטיים יותר להפוך לבלתי-תלויים", אמר מהמנפרסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully