וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט אירופי: "ישראל תקל בקרוב על הסגר"

שרי החוץ של האיחוד האירופי נפגשים בלוקסמבורג כדי לדון בסגר הישראלי על רצועת עזה. לדברי מקור דיפלומטי, ישראל מראה נכונות לאפשר בתוך "שבועות או חודשים" מעבר רב יותר של סחורות לרצועה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו היום (שני) בלוקסמבורג בדרכים לדחוף את ישראל להקל את המצור על עזה. לפי טיוטת ההודעה שצפויה להתפרסם בתום הפגישה הסגר הישראלי שנמשך כבר שלוש שנים "אינו מקובל על הדעת ואינו יעיל".

לדברי אחד הדיפלומטים, ישראל מראה נכונות להקל בצורה משמעותית "בתוך שבועות או חודשים" את הסגר, ולאפשר מעבר רב יותר של סחורות לרצועה דרך מעברי הגבול היבשתיים.

"הסימנים שאנו מקבלים מישראל היא שהיא מוכנה לעבור מרשימה חיובית לרשימה שלילית", אמר הדיפלומט לסוכנות הידיעות הצרפתית. פירוש הדבר, שינוי מרשימה של מוצרים המותרים לכניסה לרשימה של מוצרים האסורים לכניסה.

מקור דיפלומטי אחר אמר כי ייתכן שכוח או"ם יפקח על מעברי הגבול קרני וכרם שלום, דרכם צפויות הסחורות לעבור, "לא לשם ביטחון אלא כדי לאשר שהסחורות נכנסות".

בלייר מקווה להתפתחות בקרוב

בתוך כך, טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון שהוזמן לפגישה בלוקסמבורג, הביע תקווה כי מדיניות הסגר של ישראל תשתנה בקרוב. "ביחס למדיניות הסגר, אני מקווה שבימים הקרובים נקבל את המחויבות העקרונית שאנו דורשים, ואז גם יחלו הצעדים", אמר בלייר בהתייחסו להקלת המצור.

בלייר נפגש בימים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש כעת יותר נכונות לאפשר כניסה של יותר סחורות לרצועה", הוא אמר. "הרעיון הוא לעשות שינוי משמעותי לפיו הסגר יישאר ביחס למוצרים המהווים סיכון ביטחוני לישראל, אבל מוצרים לחיי היומיום יורשו להיכנס". בלייר הוסיף כי שחרורו "ללא תנאים" של גלעד שליט יועיל לתהליך הקלת המצור.

המצור על עזה עלה שוב על סדר יום הקהילה הבינלאומי לאחר אירועי המשט לרצועת עזה לפני שבועיים. בתום פגישתם היום צפויים שרי החוץ לקרוא לחקירה "אמינה, חסרת פניות ועצמאית" של השתלטות שייטת 13 על האוניות.

כמה מהמשתתפים בדיון התייחסו היום להקמת ועדת החקירה הישראלית בנושא. "אני חושב שנחוץ להם לבצע חקירה פנימית. אני חושב שהולכות להיות מספר חקירות ואז נראה מה תהיה התוצאה הסופית שלהן", אמר קארל בילדט, שר החוץ של שבדיה.

גם מיגל מורטינוס, שר החוץ של ספרד, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, רואה בהקמת הוועדה צעד חיובי. "המטרה היא שתהיה קבוצה של שלושה ישראלים ועוד שני אישים בינלאומיים מכובדים, אני חושב שזה צעד טוב בגלל שזה נותן תחושה של אמינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully