וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הוועדה לבדיקת המשט לא אובייקטיבית

לדברי שר החוץ הטורקי, ממשלתו אינה מאמינה שוועדת טירקל תחקור באופן נטול פניות את אירועי המשט לעזה. הוסיף: דרושה ועדה "בשליטה הישירה של האו"ם"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

טורקיה התייחסה היום (שני) לראשונה להחלטת ממשלת ישראל להקים ועדה לבדיקת אירועי המשט לעזה. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו אמר כי "טורקיה אינה מאמינה" שהוועדה תנהל חקירה אובייקטיבית ונטולת פניות. "אין לנו שום אמון שישראל, מדינה שביצעה התקפה כזאת על שיירה אזרחית במים בינלאומיים, תנהל חקירה נטולת פניות", הצהיר דאווט אולו. עוד אמר כי "אם ועדה בינלאומית לבדיקת אירועי המשט לא תוקם ויתעלמו מדרישותיה של טורקיה, יש לטורקיה הזכות לבחון את יחסיה עם ישראל ולנקוט בצעדים".

טורקיה ממשיכה להתעקש כי חקירת ההשתלטות על המשט בה נהרגו שמונה אזרחים טורקים ואזרח אמריקאי ממוצא טורקי תבוצע בידי ועדה "בשליטה הישירה של האו"ם. ועדה אובייקטיבית בהשתתפות ישראל וטורקיה", הוסיף שר החוץ.

היום אישרה הממשלה הישראלית פה אחד את הרכב הוועדה לבדיקת אירועי המשט. בוועדה, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, יהיו חברים גם פרופ' שבתאי רוזן, מומחה למשפט בינלאומי, וכן האלוף (מיל') עמוס חורב, לשעבר נשיא הטכניון. עבודת הוועדה תלווה על ידי שני משקיפים זרים: חתן פרס נובל לשלום דייוויד טרימבל מאירלנד והמשפטן הקנדי קן ווטקין.

אמש בירך הממשל האמריקאי על הקמת הוועדה וכינה אותה "צעד חשוב קדימה", אך הוסיף כי הוא מצפה שהחקירה תתקיים במהירות. "בעוד שיש לתת לישראל זמן להשלים את התהליך, אנו מצפים שהוועדה הישראלית והחקירה הצבאית תתקיים במהירות", כך מסר דובר הבית הלבן רוברט גיבס. "אנו גם מצפים, שעם סיומה, יוצגו ממצאיה בפני הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully