וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בקירגיזסטן: רבבות פליטים נמלטו

כוחות הממשלה בקירגיזסטן עצרו "אדם מוכר מאוד" בחשד להתססת המהומות האתניות בדרום המדינה, בהן נהרגו יותר ממאה בני אדם. רבבות בני המיעוט האוזבקי הפכו לפליטים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

רבבות אוזבקים ברחו מדרום קירגיזסטן לאחר שלושה ימים של עימותים בדרום המדינה. בעימותים בין קירגיזים לבין בני המיעוט האוזבקי בערים ג'לאלבד, אוש והסביבה נהרגו עד כה לפחות 117 בני אדם ו-1,400 נפצעו.

הממשלה הזמנית במדינה מסרה היום (שני) כי בעיר ג'לאלאבד נעצר "אדם מוכר מאוד" בחשד להתססת המהומות האתניות החמורות ביותר זה 20 שנה. אתמול פרסם נשיא קירגיזסטן המודח קורמנבק בקייב, הנמצא בבלארוס, הודעת הכחשה להאשמות לפיהן הוא עומד מאחורי המהומות על מנת למנוע את משאל העם שיתקיים בסוף החודש והבחירות שייערכו באוקטובר. הדרום נחשב מעוז תמיכה של בקייב.

בתוך כך, גורם בצלב האדום הגדיר אתמול את המצב במדינה כ"קטטסטרופה הומניטארית", וגם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הביע דאגה מהיקף האירועים ומהעלייה במספר ההרוגים והפליטים. אתמול הוא שוחח עם שר החוץ של קזחסטן, היו"ר התורנית של הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה. ב-BBC דווח, כי שני הבכירים הסכימו לתאם את התגובה למשבר יחד עם האיחוד האירופי. שליחים מיוחדים של שלושת הארגונים כבר נמצאים בעיר הבירה בישקק או עושים את דרכם לאזור.

ירי ברחובות

בשבת ביקשה הממשלה הזמנית בקירגיזסטן סיוע צבאי מרוסיה על מנת להרגיע את הרוחות. אולם אתמול מוסקבה שלחה גדוד צנחנים על מנת להגן על בסיס חיל האוויר הרוסי בצפון קירגיזסטן.

מאז תחילת המהומות כ-80,000 פליטים ברחו לאוזבקיסטן השכנה. דוברת הצלב האדום אנה נלסון אמרה ל-CNN כי נציגי הארגון נפגשו עם פליטים במחנות, רובן נשים עם שניים או שלושה ילדים. הרשויות האוזבקיות מספקות להם מזון ומחסה, אך המחנות כבר מלאים עד אפס מקום עקב הזרם הבלתי פוסק של בני אדם החוצים את הגבול.

אתמול הרחיבה הממשלה את מצב החרום לכל אזור דרום ג'לאלבד. עדי ראייה מסרו, כי הלחימה ברחובות נמשכת וענן עשן מכסה העיר. "שאלוהים יעזור לנו! הם הורגים אוזבקים כמו חיות. כמעט כל העיר עולה באש", אמר דילמוראד אישנוב, פעיל זכויות אדם אוזבקי בנמצא באוש, לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully