וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט: נצעד לי-ם ונחזור רק עם גלעד

משפחתו של החייל החטוף הכריזה על חידוש המאבק הציבורי למען שחרורו. במסיבת עיתונאים מיוחדת אמר אביו: "ממשלת ישראל מפקירה את גלעד. לא נקבל שוב את האמירה השחוקה שפעילותנו פוגעת בהשבתו הביתה, וביום ראשון נצא למסע מחאה רגלי לבית רה"מ"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

"ביום ראשון הקרוב נצא מביתנו למסע מחאה רגלי לעבר בית ראש הממשלה בירושלים. אנו מכריזים ומבטיחים לחזור הביתה רק עם גלעד". כך הצהיר הבוקר (שני) נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, במסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב, בה נכחה גם רעייתו אביבה.

"כל לוחם ושליח המדינה יודע שהמדינה נמצאת מאחוריו", אמר שליט, "אבל לצערי שתי ממשלות ישראל הפקירו ומפקירות את גלעד ומפירות את הקוד האתי בין המדינה לחייליה. הייתי מרחיק ואומר כי במצב הנוכחי נוח למקבלי ההחלטות ולקברניטי המדינה כאשר גלעד נשאר במרתפי חמאס, בעוד שהם ממשיכים לטעון שהכול נעשה למענו. הם מרבים בקלישאות – אבל בפועל לא קורה דבר. כל אחד מקווה שהבא אחריו יצטרך להתמודד עם הבעיה וכי הדבר לא ייפול בקדנציה הנוכחית".

לפיכך הצהיר שליט כי המשפחה ומטה המאבק החליטו "לצאת במאבק מחודש". "אנחנו יוצאים למאבק מחודש. לא נקבל שוב את האמירה השחוקה שפעילותנו פוגעת בשחרור גלעד. הניסיון מוכיח שגם בתקופות ארוכות של הנמכת פרופיל דבר לא השתנה. הניסיון ההיסטורי מוכיח שגם אם גלעד לא יחזור לעולמי עד הדבר לא ימנע את שחרור אותם מחבלים – הם ישוחררו מוקדם או מאוחר בקונסטלציה מדינית כזו או אחרת – עסקה או מחווה כזו או אחרת".

"אנחנו עלולים לאחר את הרכבת"

"ביום ראשון, ה-27 לחודש, אנו יוצאים מביתנו למסע מחאה רגלי לעבר בית רה"מ בירושלים", הצהיר שליט. "אנו מכריזים ומבטיחים לחזור הביתה רק עם גלעד. אני קורא לכולם לדרוש מקברניטי המדינה להשיב את גלעד הביתה למשפחתו וארצו". לדבריו, המסע ייצא ממצפה הילה ויסתיים 12 יום לאחר מכן מול לשכת ראש הממשלה. במשפחת שליט מתכוונים להישאר באוהל המחאה עד אשר הדבר יביא, לתקוותם, לשחרור בנם.

הוריו של שליט נפגשו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביעו בפניו את דאגתם מפני הקיפאון המתמשך במגעים להחזרת בנם. שליט התייחס לפגישה והסביר כי "במהלך הפגישה ראש הממשלה עדכן אותנו במצב הנוכחי של המגעים. אבל לצערי הוא לא גרם לנו להיות יותר אופטימיים אחרי הפגישה מאשר לפניה".

שליט אמר עוד כי "אנחנו החלטנו שארבע שנים זה מספיק זמן. לא ניתן לממשלות קו אשראי נוסף לשנה חמישית, שישית ושביעית. לצערי, הניסיון העצוב מלמד שאם לא נצא בזמן אנו עלולים לאחר את הרכבת". הוא הוסיף כי "זו תעודת עניות חסרת תקדים למדינת ישראל. המדינה ידעה בעבר להחזיר את חייליה שנשלחו למשימה ולא חזרו וכן להתמודד עם מחבלים, רוצחים ואסירים עם דם על הידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully