וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: השוויצרי שעוכב בטריפולי ישוב לארצו

שרת החוץ של שוויץ חתמה עם מקבילה הלובי על מסמך הבנות להסדרת יחסי שתי המדינות ובכך נסלל שחרורו של איש עסקים שוויצרי, שעוכב במשך שנתיים בטריפולי

איש העסקים השוויצרי מקס גולדי, שיציאתו מלוב נאסרה בשנתיים האחרונות, יחזור היום (ראשון) לארצו, כך מסרה אחר הצהרים שרת החוץ של שוויץ מישלין קאלמי-ריי. "זוהי תחילת הנורמליזציה של היחסים בין ארצינו", אמרה קאלמי-ריי.

מישלין קאלמי-ריי ועמיתה הספרדי מיגל מורטינוס, שארצו מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. הגיעו הלילה לשיחות עם בכירים בלוב לאחר שגולדי, עובד חברת הנדסה, שוחרר בשבוע שעבר מהכלא במדינה. הוא ישב במאסר ארבעה חודשים לאחר שנעצר ב-2008. איש עסקים שוויצרי נוסף שנעצר אף הוא בטריפולי באותה שנה חזר לביתו בפברואר.

במהלך ביקורה חתמה גם קאלמי-ריי על מסמך הבנות עם שר החוץ של לוב להסדרת היחסים בין המדינות. עיכובו של גולדי מלוב היה במוקד המחלוקת הדיפלומטית בין שוויץ ללוב. הוא הוחל מספר ימים לאחר שמשטרת ז'נבה עצרה את חניבעל קדאפי, בנו של שליט לוב, באשמת התעללות בשניים מעובדיו. ההאשמה בוטלה במהרה. לפי דיווחים בתקשורת השוויצרית, שחרורו של גולדי נעשה כמחווה של רצון של לוב, שדרשה בתמורה הסכמה בכתב לחקירת בית משפט על נסיבות מעצרו של בנו של קדאפי. קלאמי-ריי אמרה היום כי שוויץ מתנצלת על פרסום תמונות של חניבעל אחרי מעצרו.

קדאפי מתעצבן

בעקבות המעצר עצרה טריפולי את משלוחי הנפט לשוויץ, משכה כספים מבנקים שוויצריים, וגירשה חברות שוויצריות שעשו עסקים בלוב, תוך שהיא דורשת להעמיד לדין את האחראים למעצר. נשיא שוויץ הנס רודולף מרץ ביקר בטריפולי ב-2009 והביע את התנצלותו על מעצרו של בנו של השליט.

אולם ההחלטה לאסור על בניית צריחי מסגדים בשוויץ הביאה את מועמר קדאפי להכריז על ג'יהאד נגד ממשלת שוויץ ולקרוא לחרם כלכלי על מוצרים שוויצרים. במרץ מסרה טריפולי כי היא תחיל חרם כלכלי מלא על שוויץ.

חודשים אחר כך פסק בית משפט בשוויץ לטובת חניבעל במשפט נגד קנטון ז'נבה ועיתון שפרסם תמונות של מעצרו. אולם, הוא סירב להעניק לחניבעל פיצויים.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully