וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לרוכבים: אושרה הצעה שתוזיל הביטוח

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד הצעה להעלאת סף הגירעון בפול של חברות הביטוח. המשמעות - תעריפי הביטוח צפויים לרדת. ח"כ שאמה: "זו הוכחה שאפשר לשנות אם עושים ולא מקטרים"

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) פה אחד לאשר את הצעת החוק (חוק ההעמסה) לפיה שיעור הגירעון ב"פול" של חברות הביטוח לא ירד משמונה אחוזים. זאת במסגרת מאבק רוכבי האופנועים להוזיל את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי שהתייקרו בשנה שעברה.

ה"פול" של חברות הביטוח הוא גוף המאגד את כל חברות הביטוח בארץ והוא נועד לבטח את כל מי שהחברות קבעו שאין כדאיות כלכלית בביטוחו. על פי החוק הקיים, גובה הגירעון לא יעלה על שמונה אחוזים. בשנה שעברה הוחלט לצמצם את הגירעון, ועקב כך החלו לייקר את תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים בעשרות האחוזים. בתגובה פתחו הרוכבים במאבק.

היום אישרה הוועדה תיקון לחוק לפיו גובה הגירעון לא יירד משמונה אחוזים, מה שאמור לייתר למעשה את הצורך בייקור תעריפי ביטוח החובה. ניסים בנימין, מראשי מטה מאבק הרוכבים אמר הערב כי "הצעת החוק נועדה לתקן עיוות של החוק המקורי ב2001, כמו גם את עליית המחירים השערורייתית".

כעת תועלה ההצעה להצבעה טרומית בכנסת, ותוקם וועדת בדיקה בראשות שר המשפטים יעקב נאמן שתדון בנושא. חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), ראש השדולה למען הרוכבים בכנסת אמר כי אין מדובר בוועדה סתמית. "יש פעמים שנושאים עולים לוועדה כדי לקבור אותם. הפעם הוקמה ועדה כדי לאפשר לאוצר לרדת מהעץ".

מאבק נחוש וחסר פשרות

"הדעה בכנסת, וזה חוצה מפלגות, בעד הנושא הזה. לא הגיוני שבמדינה מתוקנת ביטוח חובה יעלה יותר ממחיר המוצר עצמו. זה נוגד כל עניין כלכלי. ענף שלם נפגע מזה. ישנם אנשים שזה כלי הרכב הבלעדי שלהם. אי אפשר להפוך את זה לאליטיסטי", אמר ח"כ שאמה.

"מטה המאבק שלהם השקיע. כבר כמעט שנה הם מבקשים עזרה ומסתובבים במסדרונות, מציגים עמדות מנומקות. כמה שניסו לייאש אותם הם הפגינו נחישות חסרת פשרות. זה מעביר מסר שמי רוצה לשנות יכול אם הוא מפסיק לקטר ומתחיל לעשות", סיכם חבר הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully