וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה בפני פיצול? האזרחים יצאו לקלפיות

הקלפיות בבלגיה נפתחו הבוקר במסגרת בחירות לפלרמנט, שעלולות להביא לפיצול בין האזור הפלמי לאזור הצרפתי לאחר 180 שנים של אחדות לאומית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אזרחי בלגיה הולכים היום (ראשון) לקלפיות כדי לבחור פרלמנט חדש. לפי ההערכות, הבחירות עלולות להוביל לפיצול בין דוברי ההולנדית לצרפתית. המפלגה הפלמית הבדלנית N-VA , צפויה להיות המפלגה הגדולה ביותר באזור הגדול והעשיר יותר של דוברי ההולנדית - פלנדריה, ואף ייתכן שבמדינה כולה.

"זה לא יכול להמשיך כך. האופוזיציה בין הקהילות קולעת את בלגיה למבוי סתום. הגיע הזמן להגיע להבנה ברורה בין הפלמים ודוברי הצרפתית", אמר מנהיג המפלגה בארט דה וובר.

הבחירות במדינה מתקיימות למעשה כשתי מערכות בהן מפלגות נפרדות נאבקות על הרוב בקרב שישה מיליון התושבים הפלמים דוברי הולנדית, ובקרב -4.5 מיליון הפרנקופונים דוברי הצרפתית. לפיכך, המפלגות הזוכות עומדות בפני המשימה הקשה של הרכבת קואליציה.

ב-2003 קבע בית המשפט לענייני חוקה כי חלוקת אזורי הבחירה אינה חוקית וחייבת לעבור רפורמה. מאז, שתי הקהילות נאבקות על השליטה בעיר הבירה בריסל. שיא המחלוקת הגיע באפריל האחרון, כשהמפלגות הפלמיות ניסו לכפות הצבעה שתביא לפיצול מחוז הבחירה בבריסל וגרמו לנפילת הממשלה ולקיום בחירות חדשות.

ההצבעה בבלגיה היא חובה, ומי שאינו הולך לקלפי מסתכן בקנס. זוהי מערכת הבחירות הפדרלית הראשונה בה מפלגה הקוראת לפילוג בלגיה עתידה לנצח. דה וובר אמר כי הוא פתוח לאפשרות כי דובר צרפתית, ככל הנראה מנהיג המפלגה הסוציאליסטית אליו די רופו, יהיה ראש הממשלה, אם זה יביא לאוטונומיה רבה יותר לפלנדריה.

ההובלה בסקרים של המפלגה הפלמית עוררה דיון על האפשרות כי פלנדריה ו-ולוניה דוברת הצרפתית יתפצלו לאחר 180 שנות אחדות, והסיטה את הזרקור מהבעיות הכלכליות במדינה. לבלגיה יש יחס חוב-תל"ג השלישי בגודלו באירופה, אחרי יוון ואיטליה.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully