וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצית בית כנסת בדרום - ונשלח ל-4.5 שנות מאסר

צבי עקראווי, תושב מבטחים שבדרום, הצית את בית הכנסת במושב בעקבות סכסוך עם ועד התושבים. בית המשפט הרשיע אותו בהצתה, באיומים ובהתפרצות למבנה תפילה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (ראשון) 4.5 שנות מאסר על צבי עקראווי ממושב מבטחים בדרום, שהצית את בית הכנסת המרכזי במושב לפני יותר משנה על רקע סכסוך עם ועד התושבים. עקראווי הורשע גם באיומים כלפי חברי הוועד, הצתה והתפרצות למבנה תפילה.

הרקע למקרה ההצתה היה סכסוך רב שנים, בין עקראווי לבין ועד המושב בעניין בית מגוריו. עקראווי טען אז כי הבית הוא למעשה משק שסבתו התגוררה בו, ולכן הוא שייך לו. ועד המושב טען מנגד כי הבית שלו מיועד להריסה בהמלצת המהנדס האזורי. עקראווי המשיך להתגורר בבית אף שהתבקש לעזוב. בלילה שבו הוצת בית הכנסת איים עקראווי על מספר מאנשי המושב, ביניהם יו"ר הוועד גליל מנחם, כי יפגע בהם. החשוד הגיע לביתו של מנחם והחל לצעוק עליו לצאת מהמקום, תוך שהוא מאיים לרצוח אותו. שעות ספורות לאחר מכן הצית עקראווי את בית הכנסת.

חנה עקראווי, אמו של צבי, סיפרה לפני שנה לרדיו דרום על התנכלויות כלפיה מצד כמה מתושבי המושב, מאז אירוע ההצתה. "אנשי המושב מתים להוציא אותי מהבית. הם ערכו הצבעה להוציא אותי מהמושב, הם מנסים שימאס לי מפה ואני אלך. הם מאיימים שאם הבן שלי יחזור למושב הם יחתכו אותו לחתיכות", היא העידה. "אני לא אשמה בהצתה. אני אתנתק מהילד שלי אם יגלו שזה הוא, זה לא מקובל על אף אחד מה שנעשה. אבל כרגע הוא לא הואשם ועד שיוכח אחרת. אל תגרמו לי לסבל".

חברים בוועד המושב ציינו אז, כי איש אינו מתנכל לעקראווי, וכי באסיפה האחרונה אכן התקיים דיון בעניינה, אך זה הסתיים בלא כל החלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • הצתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully