וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירגיזסטן: 80 הרוגים ואלף פצועים בעימותים

בניסיון להרגיע את המהומות האתניות בין קירגיזים לאוזבקים בדרום המדינה, הורתה הממשלה הזמנית לחיילים "לירות כדי להרוג" בכל מי שיפר את הסדר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כוחות צבא סיירו היום (ראשון) בדרום קירגיזסטן לאחר שהממשלה הזמנית פרסמה אתמול צו המתיר להם לירות ולהרוג מתפרעים כדי להביא לסיום המהומות בדרום המדינה.

הוראת הממשלה ניתנה לאחר שלושה ימי עימותים בין המיעוט האוזבקי לבין חבורות קירגיזיות בערים אוש וג'ללבאד, מעוז הנשיא המודח קורמנבק בקייב. במהלך האירועים נהרגו 80 בני אדם ו-כ1,000 נפצעו. בנוסף, נגרם נזק רב לרכוש ממשלתי ופרטי.

אתמול פנתה ראש הממשלה הזמנית של קירגיזסטן רוזה אוטונבייבה לממשלת רוסיה על מנת שתשלח כוחות צבאיים. "מאז אתמול, המצב יצא מכלל שליטה", אמרה אוטונבייבה בנאום ששודר בטלוויזיה. אנו צריכים כוחות צבאיים מבחוץ כדי לעצור את המצב. לכן פנינו לרוסיה".

ממשלת רוסיה הודיעה כי היא שולחת סיוע מהומניטרי לאזור גבול קירגיזסטן-אוזבקיסטן, אך נמנעת לפי שעה משליחת חיילים. מהממשל האמריקאי נמסר, כי הוא תומך "במאמצי התיאום של האו"ם והארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה על מנת לקדם את השלום והסדר".

מתוך 5.5 מיליון האזרחים בקירגיסטן כמעט מיליון הם בני המיעוט האוזבקי. מאז הדחתו של הנשיא בקייב בהפיכה אזרחית באפריל, מתקשה הממשלה הזמנית להשתלט על הסדר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully