וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מרגיע: אין משבר ביחסי ארה"ב-בריטניה

מתיחות ביחסי ארה"ב-בריטניה? ברק אובמה שוחח עם רה"מ הבריטי קמרון והבטיח כי הקשר בין המדינות לא נפגע, למרות ביקורתו על חברת BP הבריטית האחראית על דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבטיח כי היחסים בין מדינתו לבין בריטניה כלל לא נפגעו בעקבות ביקורתו על חברת BP הבריטית, האחראית לדליפה הממושכת באסדת הנפט במפרץ מקסיקו. ברשת סקיי הבריטית דווח כי בשיחת טלפון שניהלו אובמה וראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון הדגיש אובמה כי ביקורתו על BP "כלל אינה שייכת לנושא של זהותה הלאומית".

ביקורות רבות נשמעו ברחבי בריטניה כנגד התקפותיו של הנשיא האמריקאי על חברת בריטיש פטרוליום. מבקריו של אובמה טענו כי בהתבטאויותיו ניכר "טון אנטי-בריטי מובהק". בשיחת טלפון בת 30 דקות שניהלו המנהיגים, אישרו השניים כי היחסים בין המדינות כלל לא ניזוקו וכי הם מאמינים ב"ייחודיות מערכת היחסים בין ארה"ב ובריטניה". על פי הודעת דוברו של קמרון, אובמה אמר כי הוא רואה את חברת BP כ"חברה בינלאומית" בלבד.

יחד עם זאת, אובמה אמר לקמרון כי ארצו תתעקש שחברת BP הבריטית תשלם עבור הנזק שגרם זיהום הנפט העצום במפרץ מקסיקו. לדברי אובמה, על BP לפצות את עשרות האלפים שנפגעו מהזיהום. ראש הממשלה הבריטי הביע בתגובה את "צערו על המשבר המתמשך, על סבלם של התושבים באזור ועל הנזק הסביבתי" בעקבות דליפת הנפט. בהודעה הבריטית נמסר כי השניים הסכימו על כך ש"יש לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי לעצור את הדליפה ולהתמודד עם האסון". בתוך כך הודיע משמר החופים בארה"ב לחברת BP כי עליה למצוא פתרונות "ישימים ומציאותיים" לדליפה, תוך 48 שעות.

עוד נמסר כי בשיחה נקבע שקמרון יגיע לוושינגטון ב-20 ביולי במסגרת ביקורו הראשון בארה"ב כראש ממשלת בריטניה. כמו כן, בצד הדיון בנושאים הפוליטיים ובנזקי דליפת הנפט, מצאו שני המנהיגים זמן גם לשיחה קצרה על כדורגל. הבית הלבן מסר כי אובמה וקמרון החליטו להתערב על המנצחת במשחק בין בריטניה לארצות הברית שישוחק במסגרת המונדיאל בדרום אפריקה. "הזוכה יזכה בבירה הטובה ביותר בארצו", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully