וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ה-16 שנעלמה בלב ים: "אצא למסע נוסף"

יממה לאחר שחולצה מסערה בלב האוקיאנוס ההודי, הודיעה הנערה האמריקאית אבי סנדרלנד כי היא נחושה להשלים מסע מסביב לעולם בספינת יחיד. "דבר לא יעצור אותי ואשלים את המסע"

אבי סנדרלנד, הנערה האמריקאית בת ה-16 שניסתה להקיף את העולם בספינת יחיד, הודיעה אמש (שבת) כי היא נחושה לחזור לים ולהשלים את מסעה. שעות קשות עברו על משפחתה של הצעירה מקליפורניה, מששיגרה שלשום ספינתה אותות מצוקה, והיה חשש כי הספינה נטרפה אי שם במי האוקיאנוס ההודי. סנדרלנד, אשר נמצאה לבסוף בריאה ושלמה, לא נרתעה מהחוויה הקשה והודיעה: "אני בהחלט מתכוונת להגשים את המטרה שלי ולהשלים את המסע מסביב לעולם".

בבלוג שלה דחתה סנדרלנד את הביקורות לפיהן היא צעירה מכדי להשלים שיט יחיד מסביב לעולם. "דקות אחדות לאחר שספינת ההצלה אספה אותי, כבר קיבלתי שיחות מכלי תקשורת שונים", כתבה הצעירה. "אין לי מושג כיצד הם השיגו את המספר שלי, אך נדמה לי שכולם נחושים להתנגח בי. אנשים יכולים להטיל דופי בסיפור שלי: גילי, הסיטואציה אליה נקלעתי ועוד. האמת היא שפשוט נקלעתי לסערה. והאמת היא, שכל מי ששט באוקיאנוס ההודי נקלע לפחות לסערה אחת".

בנוגע לסוגיית גילה הצעירה כתבה סנדרלנד: "ממתי גיל משפיע על עוצמת הרוחות וגובה הגלים?". יחד עם זאת, הנערה האמריקאית, ששהתה קרוב ל-48 שעות בתנאים קשים ביותר באוקיאנוס ההודי, מודה כי שפר עליה גורלה. "התמזל מזלי שספינת ההצלה הגיעה בזמן", כתבה, אך הדגישה כי הדבר לא יעצור אותה. בשלב זה, לא ידוע מתי תצא הנערה למסע נוסף.

החילוץ עלה 200,000 דולר

אביה של סנדרלנד הביע את "הערכתו הרבה" להצלחת ניסיון ההצלחה של בתו, ודחה את ההאשמות שנשמעו נגד בתו, לפיהן עלויות חילוצה של אבי הגיעו לסכום של 200,000 דולרים, על חשבון משלפ המסים באוסטרליה. "צוותי ההצלה האוסטרליים הודיעו בפרהסיה כי זה תפקידם. כך גם היו נוהגות רשויות ההצלה בכל רחבי העולם, אילו אזרח אוסטרלי היה נקלע למצב דומה".

סנדרלנד, שיצאה להפלגה בחודש ינואר, מתכננת לשבור את שיא גינס ולהפוך לאדם הצעיר ביותר שהקיף את העולם בהפלגת יחיד. לאחר שהקשר עם הנערה אבד בשבוע שעבר, נשלחו צוותי חיפוש לדרום האוקינוס ההודי לאיתור הנערה. ספינתה של הצעירה נקלעה לסופה בלב האוקיאנוס ההודי, ונלחמה בגלים בגובה 7-6 מטרים וברוחות עזות, במרחק מאות קילומטרים מחוף מבטחים. לאחר 48 שעות, צוותי חילוץ אוסטרליים חילצו את הצעירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully