וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן ממשיכה לזגזג: "מעוניינים בדיאלוג"

לאחר הטלת הסנקציות על אירן, ממשיכים בכיריה לשלוח מסרים סותרים. ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית קרא למערב לשוב לדיאלוג כדי לפתור את סוגיית הגרעין

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן, עלי אכבר סלאחי אמר היום (שבת) כי ארצו מוכנה עדיין לנהל דיאלוג עם הקהילה הבינלאומית, בתנאי שתוותר על התנאים המוקדמים שהציבה. הבכיר האירני אמר כי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה מערימות קשיים על המשא ומתן לפתרון סוגיית הגרעין.

"אנו שבים ומציינים כי אנו מוכנים לדיאלוג, והם אלה שמציבים תנאים מוקדמים בכל פעם", אמר סלאחי לסוכנות הידיעות האירנית. "זאת בזמן שהרפובליקה האיסלמית הכריזה שהיא תיכנס לשיחות על בסיס ההסכמים שהוצעו. הם מקדמים רק דיאלוג שמתאים להשקפות שלהם", אמר.

ביום רביעי אישרה מועצת הביטחון של האו"ם החלטה להטיל סבב רביעי של סנקציות על אירן. ההחלטה אושרה בתמיכתן של 12 מדינות, ורק ברזיל וטורקיה הצביעו נגדה. לבנון נמנעה בהצבעה.

בהחלטת מועצת הביטחון מופיעים שמות של 40 חברות, גורמים ואישים בכירים בעלי השפעה במשטר האירני, שעל המדינות החברות באו"ם אסור לקיים כל קשר עמם. ברשימה השחורה מופיעות 22 חברות הקשורות ישירות לתוכנית הגרעין ופיתוח טילים בליסטיים של אירן. 15 מהן בבעלות או תחת פיקוח ישיר של משמרות המהפכה ו-3 מהן פועלות במסגרת חברת הספנות הלאומית של אירן. בנוסף, ההחלטה מרחיבה את היקף האמברגו על סחר הנשק עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully