וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: "השגנו התקדמות חדשה בגרעין"

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית עלי אכבר סלאחי טוען כי ארצו השיגה התקדמות טכנולוגית חדשה בייצור דלק גרעיני. "נחשוף ההתקדמות בחודשים הקרובים"

אירן ממשיכה לשגר מסרים מתריסים כלפי המערב. ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית עלי אכבר סלאחי אמר הבוקר (שבת) כי אירן תחשוף בחודשים הקרובים התקדמויות נוספות בתכנית הגרעין שלה. "ההתקדמויות קשורות לייצור דלק גרעיני", אמר סלאחי.

השבוע הגיב נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לסנקציות החדשות שהוטלו על מדינתו ואמר, כי "הסנקציות חסרות כל ערך ויש להשליך אותן לפח הזבל כמו ממחטה משומשת". לדבריו, "מי שמחזיקים בעצמם בפצצות גרעיניות, השתמשו בהן, ומאיימים באמצעותן על אחרים, מחליטים כעת נגדנו, בתירוץ שייתכן שאירן תייצר בעתיד פצצה גרעינית. הם לא מסוגלים לפגוע באירן".

בתוך כך מדווח עיתון הלוס אנג'לס טיימס כי הבית הלבן עובד על מנת לסכל את כוונת הקונגרס להטיל סנקציות משלו על חברות הסוחרות עם אירן. לדברי העיתון ממשל אובמה חושש כי הסנקציות עליהן יוחלט בקונגרס יהיו חריפות מידי. "הממשל אינו ממלא אחר חוקיו שלו עצמו והם רוצים שהחוקים החדשים יהיו כמה שיותר חלשים ומלאים חורים", אמר הסנאטור הרפובליקני בראד שרמן.

ביום רביעי אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את ההחלטה להטיל סבב רביעי של סנקציות על אירן. ההחלטה אושרה בתמיכתן של 12 מדינות, ורק ברזיל וטורקיה הצביעו נגדה. לבנון נמנעה בהצבעה.בהחלטת מועצת הביטחון מופיעים שמות של 40 חברות, גורמים ואישים בכירים בעלי השפעה במשטר האירני, שעל המדינות החברות באו"ם אסור לקיים כל קשר עמם. ברשימה השחורה מופיעות 22 חברות הקשורות ישירות לתוכנית הגרעין ופיתוח טילים בליסטיים של אירן. 15 מהן בבעלות או תחת פיקוח ישיר של משמרות המהפכה ו-3 מהן פועלות במסגרת חברת הספנות הלאומית של אירן. בנוסף, ההחלטה מרחיבה את היקף האמברגו על סחר הנשק עם אירן.

עדכון ראשון: 10:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully